بیش از ۱۰ هزار پست اداری بلاتصدی در خوزستان داریم

دسته ها: اخبار استان اخبار

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: بیش از ۱۰ هزار پست بلاتصدی در خوزستان داریم که از استاندار تقاضا داشتم تا مسئولان اجرایی استان این پست ها را معرفی کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، اقبال محمدیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: راه نجات استان هم افزایی، همدلی و انسجام بین همه گروه های سیاسی و اقوام استان است.
وی افزود: ۱۴۴ ماده با ۱۷ جدول در برنامه ششم توسعه داریم و بسیار قدردان آن مدیران کلی هستیم که پیشنهادات مختلف خود را در حوزه دستگاه های اجرایی به مجمع نمایندگان استان اعلام کردند. برنامه توسعه پنجم باید مورد بازنگری و آسیب شناسی قرار گرفته و بعد از تعیین نقاط ضعف باید اعلام می شد که چند درصد این برنامه اجرایی شده است.
محمدیان با اشاره به کاهش اعتبارات استان به عنوان یکی از معضلات خوزستان بیان کرد: امکانات و بودجه در اختیار استان قرار گرفته یک رشد منفی داشت. در واقع ۲۹۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان اعتبار سال قبل بود که امسال بالغ بر ۶ میلیارد تومان کاهش اعتبار داشتیم. استانی که ۶۰ درصد منابع نفت و گاز از آن استخراج و اقتصاد کشور به آن مدیون است، نباید اینطور مورد بی مهری قرار بگیرد. بنابراین مسئله اعتراض خود را به مجلس ارائه و طرح سئوال از رئیس جمهور را مدنظر قرار دادیم.
وی همچنین از پیگیری نمایندگان خوزستان در مجلس برای اجرایی شدن ۱۰۰ درصد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان خوزستان خبر داد.
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس با اشاره به اینکه کمبود آب تبدیل به بحران اجتماعی شده است، گفت: متاسفانه از منابع آبی به خوبی استفاده نمی کنیم و ۹۰ درصد منابع آبی کشور صرف کشاورزی و مابقی برای شرب و صنعت به کار برده می شود.
محمدیان بیان کرد: ۱۲ هزار مترمکعب روزانه از چاه های رامهرمز آب استخراج و این چاه ها آب مورد نیاز بخشی از مناطق اهواز را تامین می کنند. این باعث تاسف است که کارون را نادیده و از چاه های کم عمق شهرستان رامهرمز برای تامین آب استفاده می کنند. این انتقال آب های غیر اصولی ناشی از ضعف مدیریتی است که در طرح استیضاح وزیر نیرو بحث عدم استفاده از منابع آبی را هم قید کردیم.
وی توضیح داد: در سطح کشور ۴۸ هزار نفر نیروی انسانی کسری داریم که از این میان دو هزار و ۵۰۰ نفر کمبود نیرو و بیش از ۱۳۰ هزارمتر مربع کمبود زیربنا متعلق به خوزستان است.
محمدیان با اشاره به اینکه بیمارستان های رامهرمز و رامشیر بیش از ۴۵۰ نفر کسری نیروی انسانی دارند، خبر داد: بیش از ۱۰ هزار پست بلاتصدی در خوزستان داریم که از استاندار تقاضا داشتم تا مسئولان اجرایی استان این پست ها را معرفی کنند بلکه از جوانان تحصیلکرده و لایق برای به کارگیری در آنها استفاده کنیم.

اخبار استان اخبار