آغاز پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی از ۱۷ بهمن

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

معاون مسافری راه آهن از اغاز پیش فروش بلیت های نوروزی از ۱۷ بهمن ماه خبر داد.

سیدحسن موسوی در نشست خبری گفت: طبق روال هرسال، امسال نیز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه می یابد.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: ظرفیتی که برای این ایام درنظرگرفته شده، روزانه ۲۰۴ قطار در تمام مسیرهای کل کشور است.

وی اظهارداشت: ۴ هزار و ۳۰۰ رام قطار برای کل ایام نوروز پیش بینی شده و ۱ میلیون و ۶۱۵ هزار صندلی برای متقاضیان پیش فروش در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول، پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۷ بهمن شروع می شود و به مدت سه روز ادامه می یابد.

موسوی تصریح کرد: در گام اول از ساعت ۱۷ روز ۱۷ بهمن ماه پیش فروش بلیت به صورت اینترنتی برای تمام مسیرها منهای مسیر تهران- مشهد و بالعکس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در گام دوم از از ۷.۵ صبح ۱۸ بهمن ماه بلیت همین مسیرها (منهای مسیر تهران- مشهد و بالعکس) در مراکز پیش فروش، در بخش سوم از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه ۱۸ بهمن فقط بلیت مسیر تهران- مشهد و بالعکس و در مرحله بعدی در ۱۹ بهمن ماه از ۷.۵ صبح بلیت مسیر تهران- مشهد و بالعکس از طریق مراکز پیش فروش، پیش فروش خواهد شد.

موسوی افزود: مسافران می‌توانند تمام اطلاعات مربوط به مسیرهای ریلی، زمان فروش بلیط، زمان حرکت، کیفیت قطارها را می توانند با تماس با سامانه ۰۲۱۵۱۴۹ بپرسند.

وی با اشاره به اینکه ستاد نوروزی پیش فروش بلیط قطارها از دی ماه آغاز شده است گفت: از سوی هیچ کدام از شرکت‌های مسافری تقاضایی برای افزایش قیمت نداشتیم.

به گفته موسوی، در سال ۹۴ و ۹۵ برای افزایش کیفیت قطارهای مسافربری تعدادی از قطارها با سن بالا را از ناوگان ریلی خارج کردیم؛ اما با وجود خروج واگن‌های با سن بالا، هیچ کاهشی در تعداد صندلی‌ها در سال جاری مشاهده نمی‌شود و تعداد صندلی ها تقریبا برابر با سال گذشته است.

وی، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره پیش فروش بلیط قطار تهران – کربلا گفت: با توجه به اینکه بلیط این مسیر به صورت گروهی و کاروانی باید فروخته شود و پس از ایام محرم، استقبال چندانی از فروش این بلیط ها نشده است، بلیط مسیر تهران – کربلا برای ایام نوروز پیش فروش نمی‌شود.

معاون مسافری راه آهن درباره پیش فروش بلیط قطار مسیر نخجوان- مشهد هم گفت: پیش فروش این بلیط هم در دستور کار قرار دارد و هفته‌ای دو بار قطار در روزهای یک شنبه و پنج شنبه از نخجوان به مشهد و دو شنبه و جمعه از مشهد به نخجوان حرکت می کند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار