برنامه ایجاد 19 رشته نفت در آموزشکده‌های فنی خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای از مکاتبه با شورای گسترش برای اخذ مجوز 19 رشته نفت در دوره کاردانی خبر داد و گفت: برخی از این رشته‌ها به احتمال زیاد از مهرماه 96 در آموزشکده‌های فنی خوزستان فعال می‌شوند.
سید بهزاد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال مکاتبه با شورای گسترش و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای اخذ مجوز 19 رشته حوزه نفت هستیم که خوزستان به‌عنوان قطب رشته‌های نفت در دوره‌های کاردانی هم برای آموزشکده‌های فعلی و آموزشکده‌های جدید در حال تأسیس مطرح شود.
وی تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ ملی که در سطح استان برای استحصال نفت در حال انجام است، لازم است که جوانان بومی در رشته‌های مورد نیاز این صنایع تربیت و آموزش داده شوند تا نیاز نیروی کار آینده استان از میان جوانان بومی تأمین شود.
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز با اشاره به مکاتبات انجام‌شده در این خصوص، خاطرنشان کرد: تعدادی از رشته‌های مورد درخواست دارای سرفصل هستند که در حال پیگیری اخذ مجوز این رشته‌ها هستیم که برای مهرماه 96 در دفترچه آزمون گنجانده شوند.
علوی ادامه داد: همچنین برای رشته‌هایی که سرفصل ندارند، اعلام آمادگی کرده‌ایم که با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای سرفصل‌های آن‌ها را تدوین کنیم تا بتوان با راه‌اندازی این رشته‌ها خوزستان را به‌عنوان قطب رشته‌های نفت در دوره‌های کاردانی مطرح کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار