نیروگاه اندیمشک ۱۰۰۰ شغل ایجاد می کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک بالای هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود و به طور مستقیم ۴۰۰ شغل و ۶۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیشمک با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم و با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.
در این مراسم یکی از فرزندان شهدای مدافع حرم خطاب به وزیر کار گفت: “آرزو دارم که این نیروگاه به زودی به سرانجام برسد.”
«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در پشمینه زار این شهر گفت: دولت دکتر روحانی رسالت خود را توسعه و پیشرفت همراه با استقلال و آزادی می داند و تلاش خود را برای تثبیت رشد و سپس برنامه ریزی برای توسعه بیشتر انجام داده است.
وی افزود: منحنی رشد اقتصادی نشان دهنده تلاش های انجام شده می باشد و علائم و روند اقتصادی رو به بهبود است و سال آینده سال جهش دولت خواهد بود که آثار خود را در سال های پیش رو نشان می دهد که یکی از این آثار موضوع اشتغالزایی است.
ربیعی با اشاره به آمار بیکاری گفت: منتقدان باید آمار وارده را هم ببینند ، ما 700 هزار اشتغال ایجاد کردیم که همزمان 500 هزار ورودی اضافه شد لذا باید تعداد افراد بیکار اضافه شده را نیز دید.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: هنوز با رقم یک میلیون و 200 هزار بیکار فاصله داریم و با پشتیبانی مردم و حمایت دولت باید به سمتی برویم که فرصت شغلی بیشتر ایجاد کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه “دولت در تلاش است فاصله خود را با دنیا کم کند تا به اهداف والای انقلاب دست یابیم”، گفت: خرج یک ریال بیهوده را حرام می دانیم، حیف و میل کردن پول ابعاد مختلف دارد و کارخانه فولاد زدن و تعطیل شدن جفا در حق مردم است.
وی افزود: با حفظ سلامت و وفاداری به رای مردم و امام و رهبری و پیشرفت مردم و ایران عزیز و ارتقا جایگاه اقتصاد کشور کار می کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید با عقلانیت و سخت‌کوشی فاصله مان را با دنیا کم کنیم، ما باید سهم بیشتری از پیشرفت به دست آوریم و در دهه فجر می خواهم اعلام کنم دولت روحانی عرصه کارآمدی انقلاب را افزایش می دهد.
وی ادامه داد: برای نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک بالای هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود و به طور مستقیم 400 شغل و 600 فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می کند.
ربیعی خاطرنشان کرد: این نیروگاه با توجه به شرایط پیش بینی شده، زمینه افزایش ظرفیت دارد که پس از تثبیت به هزار مگاوات افزایش می یابد.
وی افزود: یک کارخانه تولید فرآورده های لبنی هم در اندیمشک مورد بازدید قرار گرفت که امیداوریم با فعال شدن آن و همکاری صندوق بازنشستگی کشوری برای فعال شدن آن 200 شغل برای مردم اندیمشک ایجاد کنیم.
ربیعی با بیان اینکه “برای افزایش سطح رفاهی مردم شهرستان اندیمشک نیز تا حد امکان تلاش خواهد شد”، گفت: برای هم نسلی های من این روزهای دهه فجر شیرینی های زیاد دارد و همچنین یادآور اتفاقات بزرگ برای مردم است.
وی افزود: متاسفم که ما هنوز نتوانستیم ابعاد انقلاب را باز کنیم و برخی ناکارآمدی ها و نارسایی ها باعث این امر شده است.
وزیر تعاون، کار و رفه اجتماعی تصریح کرد: امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی برای ما دستاوردهای عظیمی به همراه داشت و امام رضایت مردم و رضایت خدا را با هم می دید .
وی ادامه داد: آزادی و استقلال امروز ما در جامعه اسلامی مرهون انقلاب اسلامی و از دستاوردهای مهم انقلاب است.
ربیعی اذعان داشت: امروز که ایران اسلامی در مذاکرات در برابر شش قدرت دنیا و پشت میز نشست و مطالبات خود را بیان کرد دستاورد خون شهدا و انقلاب اسلامی است که باید قدر دانست.
وی افزود: ما هنوز برای مردم نتوانستیم بگوییم ارزش این استقلال چقدر است ، وقتی رهبر عزیزمان در خصوص امریکا با اقتدار تمام سخن می گوید باعث افتخار است و واقعیت این است که ما نتوانستیم این مسائل را به خوبی در کشور باز کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه “امروز در کشور ما حتی رییس جمهور توسط مردم به طور مستقیم انتخاب می شود که این برکت نظام اسلامی است”، گفت: تلاش های نماینده و فرماندار اندیمشک قابل تقدیر است و تا وقتی آقای حسنوند هست من هم نماینده شهر شما هستم و برای خدمت به مردم تلاش خواهم کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار