این عادت های صبحگاهی چاقتان می کند!

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

این عادت های صبحگاهی چاقتان می کند!

به نقل از العالم، یکی از تکنیک های موفقیت در کاهش وزن این است که روزانه خودتان را وزن کنید. بهترین زمان برای رفتن روی ترازو صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از خوردن و آشامیدن چیزی است. وقتی وزن آب بدن در طول شب کم می شود ترازو عدد مناسبی را نشان می دهد.

خواب زیاد

بدن ما با خواب زیاد تمایل بیشتری به تولید هورمون های پاسخگوی استرس (کورتیزول) دارد، هورمونی که اشتها را زیاد می کند. بنابراین خواب زیاد برای بدن منفعتی ندارد. بر اساس تحقیقات انجام شده خواب شبانه بیشتر از ۱۰ ساعت منجر به شاخص توده بدنی بالا می شود. بنابراین پزشکان روزانه ۷ الی ۹ ساعت خواب را پیشنهاد می کنند.

آماده شدن در تاریکی

بلافاصله بعد از بیدار شدن پرده ها را کنار بکشید و پنجره ها را باز کنید. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده نور آبی خورشید در هنگام صبح متابولیسم بدن را تقویت کرده و به بیدار شدن بدن کمک می کند. حتی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نور در روز برای تاثیر گذاشتن روی شاخص توده بدن کافی است.

مرتب نکردن رختخواب

شاید این مورد کمی به نظر شما عجیب باشد اما واقعیت دارد. تحقیقاتی که بر این اساس انجام شده نشان داده است کسانی که رختخواب شان را هر روز مرتب می کنند خواب آرام و بهتری دارند. پس نتیجه می گیریم یکی از راه های داشتن وزن سالم داشتن خواب سالم است.

فراموش می کنید خودتان را وزن کنید

یکی از تکنیک های موفقیت در کاهش وزن این است که روزانه خودتان را وزن کنید. بهترین زمان برای رفتن روی ترازو صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از خوردن و آشامیدن چیزی است. وقتی وزن آب بدن در طول شب کم می شود ترازو عدد مناسبی را نشان می دهد.

صبحانه کم

در برنامه های رژیمی صبحانه یکی از مهم ترین وعده هاست که می تواند کمک زیادی به شما در روند رژیم داشته باشد. نخوردن یا کم خوردن صبحانه دییگاه غلطی است. باید برای صبحانه غذاهای خوشمزه بخورید و برای این که راحت تر بتوانید برنامه های رژیم تان را در روز اجرا کنید باید یک صبحانه متعادل شامل ۶۰۰ کالری از پروتئین های بدون چربی، کربوهیدرات و دسرهایی که برنامه های رژیمی تان را راحت تر می کند داشته باشید.

اخبار سلامت اخبار