پرداخت حقوق و عیدی کارمندان در بهمن ماه

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

پرداخت حقوق و عیدی کارمندان در بهمن ماه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: حقوق و عیدی کارکنان دولت از روز شنبه 23 بهمن ماه پرداخت می شود.

مسعود صدری چهارشنبه بیان کرد: به دستگاه های اجرایی استان خوزستان اعلام شد که لیست حقوق بهمن با عیدی به خزانه داده شود.

وی با اشاره به میزان درآمد 10 ماهه امسال استان گفت: طبق پیش بینی که انجام شد میزان درآمد 10 ماهه امسال استان خوزستان باید به 32 هزار میلیارد ریال می رسید که از این میزان 20 هزار و 500 میلیارد ریال تحقق یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درادامه بیان کرد: آخرین آمار نشان می دهد که 27 دستگاه اجرایی در استان خوزستان 29 هزار و 300 میلیاردریال حجم بدهی و 42 هزار و 700 میلیارد ریال حجم مطالبات دارند.

صدری درادامه افزود: 124 دستگاه اجرایی در استان خوزستان باید از سوی این اداره کل مورد حسابرسی قرار می گرفتند که از ابتدای امسال تاکنون 98 درصد این دستگاه حسابرسی شدند و برخی دستگاه ها مثل 27 شهرداری در خوزستان دو بار مورد حسابرسی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شده است که اموال دولت در تمامی دستگاه های اجرایی استان با سند و بی سند در سیستم سادا(سامانه اموال دستگاه های اجرایی) وارد شوند تا پراکندگی جغرافیایی این اموال مشخص شود و ارزش و دارایی این اموال نیز مشخص شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درادامه اضافه کرد: در حال حاضر از استان خوزستان بالغ بر پنج هزار و 845 ملک از اموال دولت در این سامانه وارد شده اند که از ابتدای سال 95 تاکنون سه هزار و 321 ملک از اموال دولتی استان وارد این سامانه شده است.

وی گفت: املاکی که از اموال دولتی استان وارد این سامانه نشود امکان دریافت هزینه و کمکی را نخواهند داشت.

25 هزار و 500 میلیارد ریال میزان درآمد مالیاتی در خوزستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: در 10 ماهه امسال پیش بینی شده بود که میزان درآمد مالیاتی استان 29 هزار و 600 میلیارد ریال باشد که از این میزان 25 هزار و 500 میلیارد ریال تحقق یافت.

صدری عنوان کرد: درآمد سالیانه استان 35 هزار و 600 میلیون ریال پیش بینی شده است، 90 درصد درآمد خوزستان از محل درآمد مالیاتی است.

وی همچنین با اشاره به بحث سهام عدالت اظهار کرد: 20 شرکت تعاونی در استان خوزستان وجود دارد که در بحث سهام عدالت فعالیت دارند که کار رسیدگی به امور سهام عدالت در استان را انجام می دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تصریح کرد: دراین 20 شرکت سه میلیون و 124 هزار نفر از جمعیت استان خوزستان ثبت نام شدند.

جایگاه پنجم خوزستان در میزان سرمایه گذاری در کشور

صدری افزود: در یک سال گذشته چهار شرکت از اداره کل اموراقتصادی و دارایی خوزستان درخواست سرمایه گذاری کردند که از کشورهای عراق، اتریش، ونزوئلا و عمارات بودند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: در مجموع در یک سال گذشته 396 میلیارد دلار از سوی سرمایه گذاران خارجی در استان سرمایه گذاری شده است.

وی عنوان کرد: این پروژه های اقتصادی شامل انرژی پاک در امیدیه، پروژه احداث مجتمع دوقلو تفریحی و پزشکی و ورزشی در دزفول، کیمیا در خاک مربوط به حوزه پتروشیمی در دزفول و پروژه کیمیا اروند جنوب در اروند است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان اظهار کرد: از سرمایه گذاران تقاضا می شود برای انجام سرمایه گذاری در استان با این اداره کل درارتباط باشند، اداره کل امور اقتصادی و دارایی قبل و بعد از صدور مجوز سرمایه گذاری از سرمایه گذار حمایت می کند.

**رونداجرای طرح های اقتصادمقاومتی درخوزستان توسط اداره کل اموراقتصادی و دارایی
صدری گفت: 12 پروژه برای وزارت اموراقتصادی و دارایی در بحث اقتصاد مقاومتی تعریف شده است که از این تعداد 6 پروژه سهم استان خوزستان است.

وی گفت: از جمله این طرح ها پیاده سازی مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مالیاتی، طراحی و استقرار خزانه داری الکترونیکی، جذب هفت میلیارددلار سرمایه گذاری خارجی، عملیاتی کردن هشت پله ای در سهولت کسب و کار، مولد سازی وبدهی های دولت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان درادامه افزود: بر اساس طرح اقتصاد مقاومتی از فروردین ماه سال 96 واریزی حقوق کارکنان دولت از سوی خزانه دولت پرداخت می شود و حساب های دولت یکپارچه می شود.

وی گفت: همچنین بر اساس طرح های اقتصاد مقاومتی مقرر شده است که در استان به مبلغ هفت میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری صادر شود که 11 میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری در استان صادر شده است.

صدری عنوان کرد: در بحث سهولت مسیر کسب و کار بر اساس طرح اقتصاد مقاومتی مقرر شده است که ارائه خدمات شهری از جمله خدمات مربوط به بخش های آب و برق و گاز در یک مکان متمرکز شوند و مردم برای دریافت این خدمات به یک مکان مراجعه خواهند کرد.

وی گفت: 208 فرصت سرمایه گذاری در استان خوزستان تدوین شده است که میزان سرمایه گذاری در این فرصت ها هفت هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار