کارآموزی دانشجویان متحول می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارآموزی دانشجویان متحول می شود

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سیاست وزارت علوم بر چند عرصه متمرکز شد که یکی از آنها ارتقای کیفی دانشگاه ها بود و در این راستا، تحولاتی در کارآموزی دانشجویان در دستور کار است.
به گزارش ایرنا، غلامحسین فریدون شنبه در آیین رونمایی از دستاوردهای فناورانه شرکت دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری فارس در شیراز افزود: از ابتدای دولت یازدهم و با هدف ارتقای کیفی دانشگاه ها، بسیاری از برنامه های درسی بازبینی شد و برای اینکه دانشگاههای ما دانشگاههایی پاسخگو باشند بنا شد که تحولاتی در کارآموزی دانشجویان ایجاد شود و آموزش های حرفه ای نیز مد نظر قرار گرفت تا فارغ التحصیلان ما بتوانند بعد از اتمام تحصیل خودشان کارآفرین باشند.
وی اظهار کرد: قبل از انقلاب مجموع دانشجویان کشور 100 هزار نفر بود در حالی که امروز بیش از چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در دانشگاههای مختلف کشور داریم و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز به بیش از 75 هزار عضو رسیده است و بیش از 2 هزار و 800 مرکز علمی و 380 موسسه غیر انتفاعی در کشور فعال است.
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اینها بیانگر فعالیت ها و پتانسیل های علمی کشور است که امیدواریم بتوانیم از این پتانسیل ها خصوصا در فضای ایجاد شده بعد از برجام به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی افزود: امروز کشور در سطح بین الملل در عرصه نانو رتبه هفتم، در عرصه هسته ای رتبه 14، در اقیانوس شناسی و علم مربوطه رتبه 9، هوا و فضا 11، در انرژی رتبه پنج، در عمران رتبه 9، در شیمی رتبه پنج و در صنایع رتبه 12 را داریم.
فریدون گفت: در شرایطی که جمعیت کشور ما شاید یک درصد جمعیت دنیا باشد بیش از یک و هشتاد صدم درصد علم دنیا در کشور ما تولید می شود.
وی اضافه کرد: اینها بیانگر تحولاتی است که در عرصه علم، فناوری و دانش بعد از انقلاب در کشور رخ داده است
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سیاست توسعه پارک های علم و فناوری تخصصی با هدف گام برداشتن در عرصه فناوری بیان کرد: یکی از مراکزی که می تواند در این زمینه کمک کند پارک های علم و فناوری است که با ایجاد مراکز رشد می تواند به شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند کمک کند.
در این آیین از سه سامانه تجارت الکترونیکی و اینترنتی ‘چیگل’، ‘چیتان’ و ‘یاپست’ رونمایی شد.
چیگل ابزار پیشرفته مدیریت فروش اینترنتی خرد و عمده کالاهای ایرانی است.
چیتان سامانه اینترنتی خرید و تامین کالا از بزرگترین سامانه های دنیا با پرداخت از طریق کارت های عضو شبکه شتاب است.
یاپست نیز یک سرویس پست مستقیم الکترونیکی ایرانی موسوم به EMD است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار