گزینش دانشجویان دانشگاه علوم قضایی«مشروط» است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گزینش دانشجویان دانشگاه علوم قضایی«مشروط» است

رئیس امور گزینشی قضایی واداری قوه قضائیه در خصوص گزینش دانشجویان دانشگاه علوم قضایی و اداری گفت: گزینش دانشجویان به صورت مشروط صورت می‌پذیرد.
حجت‎الاسلام و المسلمین «احمدرضا عابدی» در گفت‌و گو با «قضاوت» اظهارکرد: از ۲ سال قبل تاکنون، حسب الامر آیت‏الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه، برای دانشجویان ورودی دانشگاه علوم قضایی شرایط گزینشی مشابه ضوابط گزینش قضایی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مطابق این دستور ریاست قوه قضائیه، گزینش دانشجویان از سیستم اداری به گزینش قضایی ارتقا یافته است خاطرنشان کرد: دلیل این امر آن است که برای این دانشجویان« ابلاغ» در نظر گرفته شده و دارای پایه قضایی می‎شوند؛ پس ضرورت دارد که سیستم گزینش قضایی برای تأیید آنها اقدام کند.
حجت‎الاسلام و المسلمین عابدی ادامه داد: برای دانشجویان دانشگاه علوم قضایی و اداری ۳ شاخص در نظر گرفته شده است. شاخص نخست مرتبط با شخصیت افراد است که توسط تیم روانشناسان ما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته وی شاخص دوم مرتبط با مسائل عقیدتی- سیاسی است زیرا این موضوع دارای اهمیت است که یک قاضی از جهت دینی و مذهبی جزو بهترین‎ها باشد.
رئیس امور گزینشی قضایی واداری قوه قضائیه مشخصه سوم را، شاخص علمی برشمرد و یادآورشد : اگر دانشجوی پذیرفته شده دارای خصائص اول و دوم بوده اما از نظر علمی ضعیف باشد؛ امکان پذیرش وی در دانشگاه مهیا نخواهد شد.
حجت‎الاسلام و المسلمین عابدی اضافه کرد: به‎حمدالله بیش از ۷۰ درصد پذیرفته ‏شدگان در دانشگاه علوم قضایی دارای رتبه‌های کنکور زیر هزار هستند. در واقع این دانشگاه از بین نخبگان کنکور اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.
وی در پاسخ به این پرسش «قضاوت» مبنی براینکه آیا دانشجویان پذیرفته شده در زمان استخدام باید سایر مراحل گزینش را طی کند یا خیر؟ هم اظهارکرد: گزینش این افراد به صورت «مشروط» است. در واقع در زمان پذیرش، دانشجویان باید تعهدی در خصوص دوران تحصیل خود بدهند. اگر در مدت تحصیل یا کارآموزی قضایی این دانشجویان، مواردی گزارش یا ثابت شود امکان پذیرش فرد در دستگاه قضایی ممکن نخواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار