دو کارخانه تولید شکر قهوه‌ای و شکر دارویی در خوزستان آماده بهره برداری شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

دو کارخانه تولید شکر قهوه‌ای و شکر دارویی در خوزستان آماده بهره برداری شد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت:دو کارخانه تولید شکر قهوه ای و شکر دارویی آماده بهره برداری است و درچند روز آینده به بهره برداری می رسد.

نسیم صادقی روز سه شنبه اظهار کرد: برای احداث کارخانه تولید شکر قهوه ای 200 میلیارد ریال هزینه شده و با شروع به کار آن 30 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر هم به صورت غیر مستقیم جذب بازار کار می شوند.

وی گفت: همچنین برای احداث و راه اندازی کارخانه تولید شکر دارویی نیز 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با راه اندازی آن 20 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم جذب کار می شوند.

صادقی گفت: این شرکت در زمان حاضر با تامین 40 درصد شکر مورد نیاز کشور در صدد تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی و مورد نیاز کشور است و به همین دلیل دو کارخانه شکر قهوه‌ای را با ظرفیت هفت هزار و 500 تن در سال و کارخانه شکر دارویی را با ظرفیت 12هزار تن در سال احداث کرده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: هم اکنون در استان خوزستان 70 هزار هکتار زیر کشت نیشکر قرار دارد و سالانه 14 هزار هکتار نیزار نیشکر آیش می شود به طوری که از این مزارع در سال گذشته 588 هزار تن شکر تولید شد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تولید 600 هزار تن شکر در سال جاری طراحی شده است و این در حالی است که استان خوزستان پتانسیل بالقوه تولید قابل توجهی از شکر مورد نیاز کشور را دارا می‌باشد و می‌توان با توسعه این شرکت کشور را از واردات شکر بی نیاز کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در ادامه افزود: رویکردی که همواره در این شرکت دنبال می‌شود تلاش برای خودکفایی کشور در زمینه تولید شکر است و به همین دلیل تاکنون توانسته ایم کالاهای مورد نیاز خودمان را از داخل استان تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت هیچگونه ضایعاتی ندارد گفت: ضایعات ما ماده اولیه صنایع دیگر است و به همین دلیل تلاش کرده ایم زنجیره تولید را ارتقاء دهیم که با احداث دو کارخانه شکر قهوه‌ای و شکر دارویی همه نیاز داخل به این دو محصول را مرتفع می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و توسعه نیشکر استان خوزستان با اشاره به تولید 14 میلیون و 500 هزار تن محصولات کشاورزی در استان افزود: از این میزان حدود 55 درصد آن نیشکر است.

وی همچنین در خصوص راندمان آبیاری در شرکت توسعه نیشکر گفت: در حالی که راندمان آبیاری در دنیا و در سیستم های مشابه ما 30تا 32 درصد است این شرکت توانسته با انجام فرایند کامل مهندسی آب این میزان را به 50 تا 52 درصد برساند و تلاش می کنیم یکی از روزآمدترین سیستم‌ها و شیوه‌های استفاده از آب را مورد استفاده قرار دهیم.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در سال زراعی 95-94 با تولید 588هزار تن شکر رتبه نخست بزرگترین تولیدکننده شکر در کشور را کسب کرد.

این شرکت با مجتمع های هفت گانه تابعه خود به تنهایی 40 درصد شکر تولیدی کشور را تامین می کند.

پیش بینی شده در سال زراعی 96-95 شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تولید 6میلیون تن نیشکر ، حدود 600هزار تن شکر را تولید و روانه بازار کند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در دهه 70 و در زمان دولت سازندگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با آماده سازی و زهکشی بیش از 80هزار هکتار از اراضی شوره زار جنوب خوزستان شکل گرفت.

اخبار استان اخبار