آی تی از جمله رشته های دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

آی تی از جمله رشته های دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از رشته های دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور آی تی است.
به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری ظهر پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نشست مشترک کارگروه اشتغال استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از رشته های دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور، آی تی است، گفت: واقعیت این است که نظام اجرایی کشور مبتنی بر این که رابطه بین دولت و بخش خصوصی را مدیریت کند؛ ابزارهای که در اختیار دولت شامل قرارداد با پیمانکار، مشاور، وام دادن و مجوز دادن و …است.
وی اظهار کرد: آنچه در حوزه آی تی به آن نیاز داریم تسهیل رابطه بخش خصوصی – بخش خصوصی است که چنین مداخلاتی در کشور چندان باب نیست و دولت کمتر در این زمینه ورود می کند یا اصلا ورود نمی کند.
منصوری گفت: ما فکر می کنیم حوزه آی تی هم به عنوان ابزار توسعه کسب و کار و هم به عنوان موضوع کسب و کار ظرفیت خوبی در زمینه کسب و کار در جامعه را دارد.
وی عنوان کرد: آنچه که امروز انجام می دهیم این است که کیک اقتصاد آی تی را لزوما بزرگ نمی بینیم و اگر قرار باشد این کیک اقتصاد کشور از طریق رشته های آتی بزرگ شود لازمه آن این است که این ظرفیت به بازار جهانی وصل باشد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: کاری که تاکنون صورت گرقته این بود که شرکت ها و ظرفیت های محلی را به ظرفیت های ملی وصل کردیم و در کنار آن کم و بیش بحث های آموزشی و مهارتی شکل گرفته است.
وی افزود: در گام مهم بعدی کارهایی با شرکت های آلمان، هند و کره جنوبی با هدف اتصال شرکت های داخلی به بازار بین المللی کارهایی را آغاز کرده ایم که هدف، حضور پایدار آی تی و ای سی در بازار جهانی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار