احداث مركز جامع درمان سرطان به زودی در اهواز

دسته ها: اخبار استان اخبار

احداث مركز جامع درمان سرطان به زودی در اهواز

دکتر رمضان احدی قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از احداث مرکز جامع درمان سرطان در اهواز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی یک بیمارستان ٤٠٠ تختخوابی با عنوان مرکز جامع سرطان با همکاری بنیاد برکت در مرکز استان راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: در این مرکز همه خدمات تشخیصی و درمانی به صورتی ارائه خواهد شد که بیماران برای دریافت خدمات، نیاز به حضور در جای دیگری نخواهند داشت.

احدی ادامه داد: بخشی از تجهیزات تشخیصی و درمانی در بیمارستان گلستان موجود است و آنهایی که طبق استانداردهای روز در باقی بیمارستان‌های کشور استفاده می‌شود در کنار این بیمارستان تهیه خواهد شد تا بیماران مبتلا به سرطان بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ظرفیت این بیمارستان تخصصی جدید گفت: ایجاد ٤٠٠ تخت بیمارستانی یک پروژه ملی و بزرگ است. در مجموع، ١١ مرکز جامع سرطان قرار است در کشور ساخته شود که در شورای اقتصاد کشور توافق شده است یکی از آنها در اهواز با همکاری بنیاد برکت ساخته شود.

احدی درباره مکان احداث این بیمارستان تخصصی افزود: این ٤٠٠ تخت بیمارستانی در محل قبلی بیمارستان شفا که به تازگی به بیمارستان شهید بقایی انتقال پیدا کرده است، احداث خواهد شد.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به دلیل این جانمایی گفت: در اغلب بیمارستان‌های تیپ یک کشور برای ساماندهی بیماران مبتلا به سرطان در مرکز استان یکی از بیمارستان‌های بزرگ یا مادر که مرکز ارجاع اغلب بیماران شهرستان‌هاست مشخص شده، بنابراین لازم است در مکانی استقرار پیدا کند که همه تجهیزات و امکانات تشخصیی و درمانی وجود داشته باشد که در مرکز استان بیمارستان گلستان اهواز دارای مرکز شتاب دهنده، مرکز پزشکی هسته ای است. همچنین بیمارستان شفا که به صورت موقت انتقال پیدا کرده است، بخش‌های درمانی دیگری مانند رادیو تراپی در بیمارستان گلستان انجام می‌شود.

احدی درباره تامین نیرو این مرکز جامع سرطان اظهار کرد: بعد از ساخت این بیمارستان برحسب نیاز همه تخصص های مورد نیاز توسط اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه استفاده خواهد شد و در صورت لزوم در رشته های تخصصی و فوق تخصصی نیروی جدید جذب خواهد شد و از لحاظ نیروی انسانی متخصص و تربیت نیروی جدی هیچ مشکلی نداریم.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با بیان اینکه بنیاد برکت سرمایه‌گذار این طرح است، گفت: بنیاد برکت یکی از قسمت‌های ستاد فرمان حضرت امام(ره) است که در راستای محرومیت زدایی به بخش‌های محروم جامعه در کشور در بخش‌های آموزشی، عمرانی وکار فعالیت می‌کند که در استان ما نیز در حوزه بهداشت و درمان در حال ارائه خدمات است.

اخبار استان اخبار