واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت امسال به حساب انان واریز می شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی ربیعی در حاشیه همایش کمیته اشتغال اقتصاد مقاومتی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان کشوری از سال 95 بصورت پلکانی افزایش یافته است این طرح را در سال جدید لازم الاجرا دانست و گفت: این میزان افزایش از فروردین امسال به حساب تمامی بازنشستگان واریز می شود.

وی با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا سقف 2 میلیون و 100 هزار تومان است افزود : براین اساس حقوق سایر بازنشستگانی که بیشتر از این میزان دریافت می کنند تا سقف 10 درصد افزایش خواهد یافت .

ربیعی مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را در سال جدید 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : غنی سازی بیمه تکمیلی ، سفرهای زیارتی و سیاحتی و اختصاص وام های ضروری از دیگر برنامه هایی است که دولت در سال جدید برای بازنشستگان پیش بینی کرده است .

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درنظر دارد با اجرای سیاست های حمایتی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی را نیز افزایش دهد تاکید کرد : با این حال انچه که اهمیت دارد این که میزان دریافتی حداقل بگیران این صندوق در سال جاری تا 14 و نیم درصد و برای سایر سطوح تا 12 درصد افزایش یافته است .

ربیعی حداقل حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را در سال جدید 1 میلیون و 150 هزار تومان اعلام و تاکید کرد: حقوق بازنشستگان دولت در سال 96 کمتر از این میزان نخواهد بود.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار