پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ۹۶ استعداد درخشان دانشگاه حکیم سبزواری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ۹۶ استعداد درخشان دانشگاه حکیم سبزواری

دانشگاه حکیم سبزواری در راستای اجرای آیین نامه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان ابلاغ شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور و آخرین اصلاحات آیین نامه مذکور ، مبنی بر ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر ؛ اقدام به پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد (در رشته های اعلام شده) بدون شرکت در آزمون سراسری ، برای نیم سال اول سال تحصیلی۹۷-۹۶ نموده است.

شرایط متقاضیان :

کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در صورتی که حائز شرایط ذیل باشند ، می توانند با اخذ پذیرش از این دانشگاه و بدون شرکت در آزمون سراسری دوره تحصیلات تکمیلی، ‌در رشته های موجود در این دانشگاه ادامه تحصیل نمایند . متقاضیان می بایست در خواست و مدارک خود را از ۱۳۹۶/۰۱/۲۶ لغایت ۱۳۹۶/۰۲/۱۰  در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری به نشانی : https://www.hsu.ac.ir/talent ثبت نمایند .

  1. برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد
  2. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده و به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد برتر دانشجویان هم  رشته و هم ورودی خود باشند
  3. دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که تا پایان نیمسال ششم تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم ( ۳/۴ ) واحد های درسی به لحاظ میانگین کل جزء ده درصد  برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند
  4. متقاضیان حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند
  5. دانشجویان دوره کارشناسی ورودی بهمن ۱۳۹۱ و بعد از آن
  • احراز حداقل یکی از شرایط مندرج در بندهای ۱ یا ۲ یا ۳ الزامی است

تبصره۱: پذیرش در رشته تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

تبصره۲ : امکان تغییررشته، انتقالی یا مهمانی برای دانشجویانی که به این شیوه پذیرش شده اند وجود ندارد.

تبصره۳ : در صورتی که دانشجو پس از شروع به تحصیل انصراف دهد برابر مقررات آموزش رایگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملزم به پرداخت هزینه می باشد.

تبصره۴ : متقاضی فقط یک­بار و بلافاصله پس از دانش آموختگی می تواند از سهمیه استعداد درخشان برای ورود به دوره کارشناسی ارشد استفاده نماید .

مراحل و مدارک ثبت نام اینترنتی :

  • ثبت درخواست صرفا در پایگاه اینترنتی دفتر استعدادهای درخشان به نشانی Http://Www.Hsu.Ac.Ir/Talent صورت می پذیرد
  • تکمیل فرم گواهی معدل، تعداد واحد گذرانده شده و رتبه در پایان نیمسال ششم توسط آموزش دانشکده مربوط
  • اسکن صفحه نخست شناسنامه
  • ثبت نام اولیه رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ گونه وجهی نمی باشد و صرفا متقاضیانی که اسامی آن ها در سایت به عنوان پذیرفته شدگان اولیه استعدادهای درخشان اعلام می شود یک هفته فرصت دارند مبلغ ۷۰۰۰۰۰ ریال را به شماره حساب ۷۸۷۴۵۱۷۵۵۴به نام درآمدهای اختصاصی دانشگاه حکیم سبزواری نزد بانک تجارت (قابل واریز از تمامی شعبه ها) واریز و فیش آن را به دفتر استعداد های درخشان تحویل نمایند . عدم واریز و تحویل فیش مربوط به دفتر استعدادهای درخشان به منزله انصراف تلقی خواهد شد .
  • پذیرفته شدگان نهایی می بایست همزمان با ثبت نام در دانشگاه حکیم سبزواری (مهر ماه) مبلغ تعیین شده توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو به منظور بررسی پرونده های صلاحیت عمومی دانشجویان واریز نمایند و به همراه مدارک اعلامی به دفتر استعدادهای درخشان تحویل نمایند .

اعلام نتایج :

درصورت لزوم متقاضیان برای مصاحبه دعوت خواهند شد و پس از انجام مصاحبه و بررسی مدارک ، اسامی اولیه پذیرفته شدگان هفته اول تیرماه ۱۳۹۶ از طریق وب سایت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه حکیم سبزواری اعلام خواهد شد.

جهت مشاهده کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار