انتشار اطلاعیه پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه ارومیه در سال ۹۶

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشگاه ارومیه درنظر دارد از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان، دانشجوی دکتری پذیرش نماید.

دانشگاه ارومیه براساس ابلاغیه ۲۱/۶۷۲۷۲ مورخ ۹۳/۴/۱۸ و اصلاحیه ۲۱/۲۳۷۲۰۰ مورخ ۹۳/۱۲/۱۶ وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و شیوه نامه اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه به منظور ارتقای کیفی دوره های دکتری و حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و آیین نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ التّحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۹۶-۹۷ بدون آزمون پذیرش میکند

ماده ١- شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان
داشتن میانگین کل ۱۶ و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد. (میانگین معدل کمتر از ۱۷ دوره کارشناسی ارشد و ۱۶ دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی با ضریب همترازی تقریباً ۱/۰۶۵ می توانند درفراخوان شرکت نمایند.)
یشتر از ۲ سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد.
کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیتهای آموزشی–پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی آیین نامه دکتری وشیوه نامه اجرایی شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه.

داشتن حداقل یکی ازشرایط زیر:

تبصره ۱- دانشجویان دوره های روزانه و نوبت دوم دانشگاه های دولتی که کلیه دروس را تا پایان نیمسال سوم گذرانده اند میتوانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۲- تا موعد ثبت نام در مقطع دکتری باید مدرک فراغت ازتحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانش آموختگان باید ارائه گردد.

تبصره ۳- رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی ارشد باشد.

تبصره ۴- داوطلبان فقط می توانند در یک رشته (مرتبط با رشته کارشناسی ارشد) درخواست بدهند.

تبصره ۵ – فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تا پایان شهریور ماه (۹۶/۶/۳۱) قبل از شروع دوره دکتری الزامی است.

تبصره ۶- فقط پرونده فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد که از زمان فراغت از تحصیل آنها بیش از دو سال نگذشته باشد قابل بررسی است.

تبصره ۷- مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیر حضوری، آموزش محور و نیز دانشگاه های غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور برای پذیرش بدون آزمون، بررسی نخواهد شد.

تبصره ۸- مجلات پذیرش دهنده مقالات مذکور نباید در فهرست مجلات نامعتبر وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری باشند.

تبصره ۹- نحوه ارائه مقالات یا فعالیت های علمی برگزیده:

١- مقالات ارائه شده طبق جدول شماره ۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و باید چاپ شده یا دارای گواهی پذیرش چا پ بوده و مرتبط با پایان نامه باشد.

تبصره ۱: دانشجو پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیمسال اول تحصیلی ۹۷-۹۶ فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

تبصره ۲: منظور از پذیرش مقاله، پذیرش بدون قید و شرط مقاله می باشد.

تبصره ۳: گواهی پذیرش چاپ باید مورد تایید هیات تحریریه با ذکر شماره مجله و دوره آن بوده و زمان چاپ آن تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ (پایان بهمن سال ۱۳۹۶) باشد.
۲- هر گونه ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران باشد.

۳- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر (خورازمی ، فارابی ،رازی و یا ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را کسب و ارائه نمایند.

۴- برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را کسب و ارائه نمایند.

۵- مقاله، اختراع و یا کتابی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت که داوطلب در آن، نفر اول باشد و یا نام وی بلافاصله بعد از استاد راهنما یا مشاور و یا یکی از اعضای هیات علمی ذکر شود و یا مخترع اصلی اختراع، نویسنده مسئول کتاب و یا ارائه دهنده اصلی کنفرانس علمی باشد، در غیر این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

ماده ۲- پذیرش اولیه

درخواست متقاضیانی که طبق ماده ۱ واجد شرایط پذیرش هستند از سوی اداره استعدادهای درخشان به دانشکده ها ارسال می گردد.

دانشکده ها طبق شرایط و ضوابط خود میتوانند اقدام به پذیرش اولیه متقاضیان نمایند.

اسامی دعوت شدگان به مصاحبه متعاقبا اعلام خواهد گردید.

بدیهی است اعلام نتایج اولیه هیچ گونه حقّی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به موافقت دانشگاه و تأیید سازمان سنجش آموزش کشور میباشد.

نحوه ثبت نام:
۱- متقاضیان باید فرم درخواست را از طریق سایت اینترنتی دانشگاه ارومیه پر کرده و پرینت فرم ثبت نام اینترنتی و مدارک لازم را فقط از طریق پست پیشتاز حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ به اداره هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه به آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، کیلومتر ۱۱ جاده سرو، پردیس نازلو، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، صندوق پستی ۱۶۵ کد پستی ۵۱۸۱۸ -۵۷۵۶۱ ارسال نمایند.
روی پاکت پستی مشخصات متقاضی درج شود: مربوط به استعدادهای درخشان جهت ورود به دوره دکتری تخصصی رشته می باشم.

مدارک لازم:

الف- فرم تکمیل شده درخواست پذیرش بدون آزمون

ب- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

ج- تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی با ذکر معدل کل به همراه ریزنمرات

د- تصویر گواهینامه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد (برای دانشجویان فارغ التحصیل) به همراه ریز نمرات

ه- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد

و- تصویر صفحه اول و چکیده پایان نامه

م- ارسال کپی کامل از کلیه مقالات علمی و گزارش های پژوهشی منتشر شده

اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اول تا سوم انفرادی و یا اول گروهی در جشنواره ها یا مسابقات معتبر علمی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی رتبه اول تا سوم رشته/گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، گواهی کسب رتبه در المپیاد علمی دانشجویی کشور، کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان. (درصورت وجود هریک از موارد فوق)

ن- گواهی پذیرش مقاله برای آن دسته از مقالاتی که در زمان تقاضا به چاپ نرسیده باشد، الزامی است.

ی- معرفی نامه علمی از استادان دوران تحصیل (ترجیحاً دوره کارشناسی ارشد) برای بررسی صلاحیت علمی داوطلب در زمان مصاحبه الزامی است.

– ارسال اصل و کپی فیش واریزی به مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ ریال ( هفتصد هزار ریال) به شماره حساب شماره ۰۱۱۰۱۷۸۴۸۴۰۰۴ بنام عواید اختصاصی معاونت آموزشی در بانک ملی شعبه دانشگاه ارومیه

مدارک و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

روی پاکت، نام خانوادگی و نام رشته تحصیلی مورد تقاضا حتماً درج گردد.

به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود.

* زمان مصاحبه و اعلام نتایج در سایت اداره معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه -دفتر هدایت استعدادهای درخشان اعلام خواهد شد.

* پذیرش نهایی براساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می گیرد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ ۹۶/۰۳/۲۰ ترتیب اثر داده نخواهد شد، ضمناً وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.

خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی در خصوص زمان مصاحبه و اعلام نتایج جداً خودداری گردد.

اطلاعات ثبت نام:

* متقاضیان میتوانند برای ثبت نام به آدرس https://www.urmia.ac.ir دفتر هدایت استعداد های درخشان مراجعه و فرم های لازم را دریافت نمایند.

*نتایج تقریبا شهریور ماه اعلام خواهد شد.

* تغییر رشته محل تحصیل و میهمان برای متقاضیانی که از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون می شوند، ممنوع است.

* پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری، مطابق ضوابط وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی بر اساس فعالیت ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد.

* ثبت نام قطعی پس از بررسی و پذیرش علمی و تایید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

جهت مشاهده اطلاعیه در سایت دانشگاه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار