استقبال کارفرمایان از طرح جذب بیکاران فارغ‌التحصیل/پایان دوره «مدرک‌گرایی» برای ورود به بازار کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استقبال کارفرمایان از طرح جذب بیکاران فارغ‌التحصیل/پایان دوره «مدرک‌گرایی» برای ورود به بازار کار

عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی کشور از استقبال جامعه کارفرمایی و صاحبان مشاغل از اجرای طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان خبرداد.

اصغر آهنی‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح کارورزی به عنوان مکمل سیاست‌های توسعه اشتغال می‌تواند موثر و مدنظر باشد گفت: در این طرح بدون تحمیل بار مالی به کارفرمایان، مهارت افراد در محیط واقعی کار افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه نظام آموزشی در کشور به نحوی است که وقتی فردی فارغ‌التحصیل می‌شود یک تخصص قابل ارائه و اجرا در جامعه ندارد، گفت: از یک طرف با توجه به وضعیت بیکاری و شرایط اقتصادی کشور تعداد زیادی از فارغ تالتحصیلان کشور بیکار هستند که طبیعتا در فرایند اجرای طرح کاروزی ممکن است برخی کارورزان و مهارت آموزان به دلیل قابلیت‌های خوبی که از خود نشان می‌دهند بتوانند جذب بازار کار شوند.

این فعال کارفرمایی با بیان اینکه در مقطع فعلی اجرای طرح کارورزی یک طرح منطقی به نظر می رسد گفت: اما در بلندمدت سیاست‌های نظام آموزش عالی باید به تدریج تغییر کند به نحوی که افراد از سنین پایین در مدارس با انواع مهارت‌ها آشنا شوند تا پس از دریافت دیپلم یک حرفه قابل ارائه در بازار کار داشته باشد.

وی ادامه داد: جوانان ما باید بپذیرند و به این باور برسند که دوران مدرک گرایی دیگر تمام شده است و باید در جهت حرفه‌گرایی حرکت کنند. امروز متاسفانه غالب جوانان در اندیشه مدرک هستند در حالی که خروجی این اندیشه که بخشی از آن از سیاست‌های نادرست آموزش عالی نشأت می‌گیرد، مواجه شدن با پدیده بحران بیکاری امروز است.

عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی گفت: کارفرماها در کل همیشه در راستای اهداف ملی کار کردند و با توجه به اینکه طبیعتا رسالت کارفرماها حمایت از اشتغال است و با وجود مشکلات تولید و اقتصادی آمادگی خود را برای حمایت از طرح‌های اشتغالزا که در زمره طرح‌های ملی هستند، اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس طرح کارورزی که اخیرا با هدف شناسایی بیکاران فارغ التحصیل آغاز شده، هم متقاضیان شغل به عنوان کارورز و هم صاحبان مشاغل به عنوان «واحد پذیرنده» می توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار