۹ دانشگاه دوره مشترک دکتری خارجی راه اندازی کرده اند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۹ دانشگاه دوره مشترک دکتری خارجی راه اندازی کرده اند

وزیر علوم گفت: تاکنون ۹ دانشگاه کشور دوره‌های مشترک دکتری را با دانشگاه‌های برتر دنیا راه اندازی کرده اند.

به نقل از وزارت علوم محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه کاشان بر اجرای دوره‌های کارآموزی و کارورزی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

وی افزود: وزارت علوم برای توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها با جدیت برنامه ریزی هایی را برای بازبینی و بازنگری برنامه‌های درسی، توجه به دوره‌های آموزشی، دوره‌های کارآموزی و کارورزی در دانشگاه‌ها در دستور کار دارد.

وزیر علوم بیان کرد: در صدد هستیم تا در برنامه ششم توسعه، آموزش‌های مهارتی را گسترش دهیم و در این مدت حداقل ۱۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان باید دوره‌های کارورزی را گذرانده باشند.

وی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های دردست اقدام وزارت علوم عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ثبت شده است.

فرهادی اظهار کرد: ۴۱ پارک علم و فناوری در کشور افتتاح شده و بیش از ۳۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در این پارک‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: کیفیت تولید علم در ۱۵ سال اخیر رشد خوبی داشته است و میزان تولیدات علمی از ۲۱۶ مورد در سال ۲۰۱۵ به ۳۶۸ در سال ۲۰۱۶ رسیده که رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وزیر علوم گفت: در سال ۲۰۱۷ در نظام رتبه بندی لایدن ۱۸ دانشگاه ایران جزو ۹۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند که امید است در آینده شرایط بهتر شود.

وی افزود: با وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی هایی برای برگزاری دوره‌های کارآموزی و حمایت از پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و گذراندن دوره‌های پسا دکتری و فرصت‌های مطالعاتی دربخش صنعت صورت گرفته است.

وزیر علوم اظهار کرد: ۹ دانشگاه کشور دوره‌های مشترک دکتری را با دانشگاه‌های برتر دنیا راه اندازی کرده اند.

وی به انعقاد ۲۳۰ پروژه تحقیقاتی مشترک با شرکت‌های خارجی اشاره کرد و افزود: در این راستا هشت و نیم میلیون یورو قراردادهای تحقیقاتی با اتحادیه اروپا منعقد شده است.

فرهادی تصریح کرد: در سال ۹۵ بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ فناوری در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری تولید شده و ۲۲۵ مورد نیز صادر شده است که برای تولید انبوه باید بیشتر کار شود.

وی به ۶۱ بنیاد حامیان علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: از نظر فضای کاربردی، خیرین، دومیلیون متر مربع فضاهای آموزشی و رفاهی در دانشگاه‌ها ایجاد کرده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار