جزئیات ترم تابستانه در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات ترم تابستانه در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

انتخاب واحد دانشجویان متقاضی ترم تابستانه در دانشگاه آزاد اسلامی از 17 تا 21 تیرماه از طریق سایت دانشگاه محل تحصیل انجام خواهد شد.

انتخاب واحد ترم تابستان سال 96 در دانشگاه آزاد اسلامی از 17 تا 21 تیرماه به‌صورت اینترنتی از طریق وب‌سایت واحد دانشگاهی محل تحصیل انجام می‌شود؛ انتخاب واحد دانشجویان مهمان و با تاخیر نیز در روز 21 تیرماه تعیین شده است.

بر اساس اعلام این دانشگاه، آغاز کلاس‌های ترم تابستانه 24 تیرماه و پایان کلاس‌ها نیز 2 شهریورماه خواهد بود؛ همچنین امتحانات ترم تابستان از تاریخ چهار تا نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

تعداد واحدهای‌درسی در ترم تابستان در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هشت واحد و برای کارشناسی‌ارشد نیز حداکثر تا سقف 6 واحد است، اما برای دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی که با گذراندن حداکثر ۱۰ واحد درسی فارغ‌التحصیل می‌شوند امکان اخذ ۱۰ واحد در ترم تابستان نیز وجود دارد.

براساس قوانین اعلام‌شده اخذ دروس وصیت‌نامه امام خمینی(ره) و روخوانی قرآن کریم علاوه بر حداکثر تعداد واحد ذکرشده، ایرادی ندارد و مجاز است.

همچنین براساس آیین‌نامه ترم تابستان در دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد جلسات هر درس، سه جلسه در هفته و در سه روز متفاوت است؛ برگزاری کلاس‌های دروس ترم تابستان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه امکان‌پذیر نیست.

امکان اخذ پایان‌نامه دوره‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری حرفه‌ای یا تخصصی در دوره تابستان وجود ندارد؛ همچنین برگزاری امتحان جامع دوره دکتری در دوره تابستان ممنوع است.

شهریه دوره تابستان برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای دامپزشکی تا سقف 6 واحد درسی شامل شهریه متغیر و یک دوم شهریه ثابت و در صورت اخذ بیش از 6 واحد نیز شامل شهریه متغیر و دو سوم شهریه ثابت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار