ایران، سالانه چه تعداد دانشجو به دانشگاههای امریکا اضافه می کند؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایران، سالانه چه تعداد دانشجو به دانشگاههای امریکا اضافه می کند؟

انستیتو بین‌المللی آموزش امریکا نهادی رسمی است که سالانه تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این کشور را اعلام می‌کند.

به گزارش اهواز نیاز به نقل از خبر آنلاین این انستیتو در آخرین بیانیه‌اش اعلام کرد در سال تحصیلی ۲۰۱۶ – ۲۰۱۵ تعداد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در امریکا به ۱۲ هزار و ۲۵۶ دانشجو رسیده که پس از انقلاب اسلامی یک رکورد محسوب می‌شود. در سال تحصیلی ۲۰۱۱ – ۲۰۱۰ تعداد دانشجویان ایرانی امریکا ۵هزار و ۶۲۶ نفر بود که این عدد در سال گذشته بیش از دو برابر شد. این افزایش باعث شد تا رتبه جمهوری اسلامی ایران در ارسال دانشجو به امریکا در سال ۲۰۱۶ به رتبه یازدهم کشورهای جهان برسد.

این انستیتو هرساله نسبت دانشجویان در مقاطع مختلف را نیز اعلام می‌کند. نکته حائز اهمیت در بررسی آمار ۲۵ کشور اول در اعزام دانشجو به امریکا این است که ایران رتبه نخست در نسبت ارسال دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری را بین کشورهای دنیا داراست. مطابق این گزارش، ۷۷/۷ درصد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در امریکا در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، به‌عبارت دیگر در سال تحصیلی ۹۵ ــ ۹۴ روزانه دو دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر کشور را به ‌مقصد امریکا ترک گفته‌اند. انستیتو بین‌المللی آموزش در گزارش سال ۲۰۱۶ خود اعلام کرده که حضور دانشجویان ایرانی در امریکا ۳۸۶ میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار