جزئیات آزمون الکترونیکی مرحله دوم دستیاری پزشک خانواده اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات آزمون الکترونیکی مرحله دوم دستیاری پزشک خانواده اعلام شد

مرحله دوم آزمون چهل و چهارمین دوره پذیرش دستیار تخصص رشته پزشک خانواده در روزهای ۲۵ تا ۲۷ خرداد برگزار می شود و داوطلبان باید در بخشی از آن در آزمون الکترونیکی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم آزمون برای رشته پزشک خانواده شامل شفاهی/علمی – مهارتی و مصاحبه multiply mini interview mmi است که در روزهای پنجشنبه ٢۵ تا شنبه ٢٧ خردادماه در دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، اصفهان، کرمان، مازندران، شیراز، تهران، کرمانشاه و مشهد برگزار خواهد شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و متقاضی پزشک خانواده تا دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ فرصت داشتند به سایت سنجش آموزش پزشکی مراجعه و محل دانشگاه مورد نظر خود را جهت شرکت در مرحله دوم آزمون برای این رشته تعیین کنند.

آزمون الکترونیک PMP آزمونی است که با استفاده از رایانه و مبتنی بر سامانه های تحت شبکه انجام می شود. آزمون دارای ۵ سوال مجزا است که پس از ورود به سامانه و وارد کردن کد های لازم آغاز می شود.

شیوه آزمون شباهت زیادی به فعالیت پزشک در عرصه ارائه خدمات سلامت و مراقبت از بیماران دارد. محتوای سوالات مرتبط با کار پزشک عمومی در عرصه نظام ارایه خدمات سلامت طراحی شده است و از دستورالعمل های جاری نظام سلامت کشور در طراحی آنها استفاده شده است.

زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ گویی به هر سوال حداکثر ۷ دقیقه است و چنانچه در حین آزمون هرگونه مشکلی در رایانه داوطلب یا کل رایانه ها پیش آید(مثل قطع برق، قطع ارتباط رایانه با سرور سوالات، یا هر مورد پیش بینی نشده دیگری) اصلا جای نگرانی نیست و مستندات لحظه به لحظه آزمون بر روی سرور مرکزی ضبط و نگهداری می شوند و بلافاصله پس از رفع نقص، داوطلب می تواند به آزمون خود ادامه دهد و وقت کاملا محفوظ خواهد ماند.

داوطلب در صورت داشتن اعتراض به هرگونه مشکلی می تواند آن را پس از پایان آزمون به صورت مکتوب به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی، مسئولان برگزاری آزمون یا در صورت لزوم عوامل حفاظت آزمون برسانند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار