اعلام ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی پزشکی/ آغاز مصاحبه ها از ۱۴ تیر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام ظرفیت پذیرش دکتری تخصصی پزشکی/ آغاز مصاحبه ها از ۱۴ تیر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی گفت: داوطلبان مجاز تا ۲۸ خرداد فرصت دارند انتخاب رشته کنند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

وی افزود: ما برای این آزمون تنها در کارنامه گزینه مجاز به انتخاب رشته را اعلام کردیم و نمره و رتبه برای داوطلبان اعلام نشده است و علت آن نیز این است که نمره بالاتر یا پایین تر در زمان مصاحبه افراد تاثیری ندارد و داوطلبان اعتماد به نفس خود را در زمان مصاحبه از دست ندهند.

پورکاظمی خاطرنشان کرد: نتیجه پذیرش در آزمون دکتری تخصصی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به صورت ۵۰ درصد نتیجه آزمون کتبی و ۵۰ درصد نتیجه مصاحبه و سوابق تحصیلی در دوره آموزش محور و همچنین ۷۰ درصد مصاحبه و ۳۰ درصد نتیجه آزمون کتبی در دوره پژوهش محور است.

وی اظهار داشت: از میان حدود ۱۰ هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر یعنی به میزان دوبرابر برای مصاحبه معرفی شده اند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) را حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا یکشنبه ۲۸ خرداد فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فرم انتخاب رشته خود را تکمیل و اولویت های رشته / محل خود را انتخاب کنند. در غیر این صورت از فرآیند پذیرش حذف خواهند شد.

پورکاظمی اظهار داشت: داوطلبان مجاز باید در روزهای ۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و فعال کردن گزینه ارسال سوابق فرم های مربوطه را بارگزاری کنند.

وی گفت: مصاحبه های آزمون دکتری گروه علوم پزشکی از ۱۴ تیر تا ۱۸ مرداد ۹۶ توسط دانشگاه های علوم پزشکی مناطق ۱۰ گانه آمایشی برگزار می شود.

به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) پنجشنبه چهارم خرداد ۹۶ با رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر برگزار شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار