ارائه وام کم بهره به دانشجویان موسسات غیرانتفاعی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ارائه وام کم بهره به دانشجویان موسسات غیرانتفاعی

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی گفت: این دانشگاه‌ها وام‌های شهریه به صورت مدت‌دار و اقساط کم بهره به دانشجویان ارائه می‌کند.
علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه های غیرانتفاعی در راستای توسعه علم و فناوری در کشور همه اقدامات را برای تحصیل دانشجویان انجام می‌دهد و در این زمینه وام‌های شهریه به صورت مدت‌دار و اقساط کم بهره را به آنها اعطا می‌کند.

وی بیان کرد: بر طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت علوم دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا از حمایت مالی ویژه‌ای برخوردار بوده و افرادی که دارای رساله‌های کاربردی و مورد نیاز کشور هستند از کمک شهریه‌ای ویژه‌ای بهره مند می‌شوند که وام ویژه دکترا یکی از کمک‌های مالی این طرح است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی عنوان کرد: موسسات غیردولتی در سراسر کشور با افزایش تعداد وام‌های دانشجویی سعی در جذب افراد برای تحصیل و رشد تولید علمی دارند که در این راستا اقدامات خوبی برای ایجاد امکانات به روز در مراکز دانشگاهی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: دانشگاه غیرانتفاعی با عنوان یک مرکز آموزشی خصوصی هیچ گونه کمکی از دولت دریافت نمی‌کند و تمام هزینه‌های خود را از شهریه دانشجویان تامین می‌کند، اما این مسئله سدی برای آموزش دانشجویان و تحصیل آنها را در مقاطع مختلف نیست.

آهون منش یادآور شد: میزان شهریه سال تحصیلی جدید در همه واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور بین ۱۰ تا ۱۵ درصد شهریه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار