معوقات حق‌التدریس معلمان به زودی پرداخت می‌شود/ 5.5 ماه حق‌التدریس به فرهنگیان بدهکاریم

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

معوقات حق‌التدریس معلمان به زودی پرداخت می‌شود/ 5.5 ماه حق‌التدریس به فرهنگیان بدهکاریم

رئیس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه گفت: در مجموع ۵.۵ ماه معوق حق‌التدریس به فرهنگیان بدهکاریم که در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این معوقات را پرداخت کنیم.

علی الهیار ترکمن رئیس اداره آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص زمان پرداخت حق‌التدریس نیروهای شاغل آموزش و پرورش اظهار داشت: پرداخت این معوقه در دستور کار بعدی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه سال مالی با سال تحصیلی متفاوت است، از مهر تا اسفندماه را به عنوان مطالبات سال گذشته می‌دانیم و از فروردین تا خردادماه به عنوان هزینه‌های سال جاری و مالی تلقی می‌شود.

الهیار در خصوص معوقات پرداخت شده و باقی‌مانده حق‌التدریس معلمان، خاطرنشان کرد: از مطالبات سال گذشته 3 ماه را پرداخت کردیم و 3 ماه باقی مانده ضمن اینکه در سال جاری نیز 2.5 ماه باقی مانده است؛ متناسب با سطح نقدینگی و توان خزانه این معوقات را به سرعت پرداخت می‌کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه با رد هر گونه موضوعی مبنی بر اینکه معوقات سال گذشته به «دُیون» نخواهد رفت، گفت: بعضی اقلام هزینه‌ای «دِین پذیر» هستند و حق التدریس جزء «دِین پذیرها» قرار دارد و خیلی راحت می‌توانیم پرداخت کنیم و اصلا نگرانی از بابت اینکه سوخت شود، نداریم.

وی افزود: از معوقات فرهنگیان آموزش و پرورش همین دو مورد معوقه را داریم که نخست مربوط به حق‌الزحمه امتحانات و دیگری حق‌التدریس است.‌

الهیار با تأکید بر اینکه از بهمن سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال، 10 هزار و 200 میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات مصوب آموزش و پرورش تخصیص دادیم، تصریح کرد: یعنی سطح مطالبات آموزش و پرورش را به کمتر از 250 میلیارد تومان رساندیم که پاداش پایان خدمت بازنشستگان، مطالبات سال‌های گذشته و بدهی‌های آموزش و پرورش از جمله آنهاست.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش چیزی حدود 10 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی از سال‌های گذشته داشت که انباشته شده بود و مربوط به بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و سنوات ارفاقی استثنایی‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت با یک همت، 10 هزار و 200 میلیارد تومان از این مطالبات را طی بهمن سال گذشته تا اردیبهشت سال جاری پرداخت کرد، علاوه بر اینکه اعتبارات مصوب آموزش و پرورش را هم کامل پرداخت کردیم.

الهیار در خصوص این دو مورد معوقات فرهنگیان گفت: در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این معوقات را پرداخت کنیم و نمی‌گذاریم پرداخت آن دیر شود و در دستور کار قرار دارد. خزانه هم باید آمادگی داشته باشد زیرا کار سازمان برنامه و بودجه منفرد نیست و باید خزانه هم کمک کند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار