با قابلیت‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید + اسکرین شات

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

با قابلیت‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید + اسکرین شات

همانطور که می‌دانید امروزه شاید کمتر کسی را بتوان در کشورمان یافت که کاربر گوشی هوشمند باشد و عضو پیام‌رسان محبوب تلگرام نباشد. به‌همین دلیل به‌روزرسانی‌های عرضه شده برای این پیام‌رسان همواره علاقمندان را برای بهره‌گیری از امکانات جدیدی در تلگرام امیدوار می‌کند.

در به‌روزرسانی جدید تلگرام (نسخه ۴.۱) حداکثر تعداد کاربران حاضر در یک سوپرگروه به ده‌ هزار عضو افزایش پیدا کرده است. از همین رو قابلیت جستجوی کاربران حاضر در گروه نیز برای مدیران و همچنین اعضای عادی گروه فراهم شده است.

با قابلیت‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید + اسکرین شات

همچنین امکان جستجوی کاربران عضو شده در کانال‌های تلگرامی نیز برای مدیران این کانال‌ها فراهم شده است.

البته با بزرگتر شدن سوپرگروه‌ها در پیام‌رسان تلگرام، تیم توسعه‌دهنده، ابزارهای مدیریتی دیگری را برای مدیریت هرچه بهتر این گروه‌ها برای مدیران فراهم کرده‌اند.
اعطای دسترسی‌های مختلف برای مدیران سوپرگروه

در نسخه جدید تلگرام مدیر اصلی سوپرگروه قادر خواهد بود تا مدیران جدیدی با دسترسی‌های مختلف به گروه اضافه کند. برای هر یک از مدیران می‌توانید دسترسی‌های متعددی چون اضافه کردن کاربر جدید، حذف پیام‌ها و اضافه کردن مدیر جدید را تعیین کنید.

با قابلیت‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید + اسکرین شات

ایجاد ممنوعیت برای کاربران

مدیران سوپرگروه‌ها در نسخه جدید درصورتی‌که نخواهند یک کاربر را به‌طور کامل از گروه بیرون کنند، قادر خواهند بود تا برای کاربر موردنظر محدودیت‌های متعددی اعمال کنند. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به عدم ارسال پیام در گروه، عدم ارسال فایل چندرسانه‌ای و عدم ارسال لینک اشاره کرد که در نوع خود می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

با قابلیت‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید + اسکرین شات

نکته جالب توجه دیگر این است که مدیران قادر خواهند بود تا با استفاده از بات‌های مخصوص مدیران، برای کاربران به صورت خودکار و براساس پیام‌هایی که در گروه ارسال می‌کنند، اعمال محدودیت کنند.
نمایش فعالیت‌های اخیر مدیران

هنگامی که چندین مدیر در یک گروه فعالیت می‌کنند، اعمال مدیریتی صورت گرفته در گروه می‌تواند کمی گیج‌کننده به نظر برسد چراکه مشخص نخواهد بود که مثلا حذف یک کاربر و یا پین کردن یک پیام توسط کدام مدیر صورت گرفته، از همین رو در نسخه اخیر تلگرام قابلیت مشاهده تمامی فعالیت‌های مدیران در ۴۸ ساعت گذشته وجود دارد. البته گفتنی است که تنها مدیران قادر به مشاهده این بخش خواهند بود.

با قابلیت‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید + اسکرین شات
همچنین مدیران در این بخش قادر به مشاهده پیام‌های حذف شده و نسخه اولیه پیام‌های ویرایش شده تا ۴۸ ساعت خواهند بود. بنابراین رفتارهای نامناسب از سوی برخی کاربران به هیچ وجه از دید مدیران پنهان نخواهند ماند.
قابلیت اشتراک گذاری و اندروید Pay

در نسخه ۴.۱ برای سیستم عامل iOS افزونه اشتراک‌گذاری بهبود یافته که کاربر توسط آن قادر خواهد بود تا هنگام اشتراک‌گذاری یک مطلب از اپلیکیشینی دیگر، به آن مطلب کامنت دلخواه خود را اضافه کرده و آن را برای چندین کاربر ارسال کند. همچنین قابلیت ضربه زدن 3D روی آیکون اپلیکیشن می‌تواند امکاناتی چون عکسبرداری و ارسال آن برای چندین گیرنده را فراهم آورد.

با قابلیت‌های نسخه جدید تلگرام آشنا شوید + اسکرین شات

برای نسخه اندروید نیز در ازای استفاده کردن از بات‌ برای پرداخت‌های بانکی از پشتیبانی اندروید Pay برخوردار خواهید بود. همچنین انتخاب فایل‌های چندرسانه‌ای نیز در نسخه جدید تلگرام اندروید بهبود یافته که قابلیت نمایش همزمان تصاویر و ویدیوها هنگام اشتراک‌گذاری از طریق منوی ضمیمه امکان‌پذیر گشته است.

اخبار فناوری اخبار