واگذاری مدیریت ساماندهی نیروی انسانی به استانها /برگزاری سومین آزمون استخدامی در سال جاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

واگذاری مدیریت ساماندهی نیروی انسانی به استانها /برگزاری سومین آزمون استخدامی در سال جاری

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: مدیریت ساماندهی نیروی انسانی به استان ها واگذار شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد :در سال های 94 و 95 ، دو آزمون استخدامی برگزار شده و در شهریور 96 نیز سومین آزمون استخدامی متوالی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اعلام دیرهنگام نتایج آزمون استخدامی 95 ، تلاش می کنیم بخشی از دوره یکساله مهارت آموزی پذیرفته شدگان تا پایان شهریور ماه سال جاری برگزار شود و بخش کارورزی و باقی مانده دروس آن همزمان با آغاز تدریس آن ها در طول سال تحصیلی انجام گیرد .

چهاربند تصریح کرد: تمام اطلاعات سیستم بکفا از سامانه سناد تغذیه می شود و این اطلاعات براساس آمار و ارقامی است که استان ها و مناطق در این سامانه ثبت می کنند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: توزیع نیروی انسانی و تعداد کلاس ها، مواردی است که در حوزه ستاد تعیین می شود و سقف ساعات حق التدریس مدیریت سایر موارد مرتبط با ساماندهی نیروی انسانی به کمیته برنامه ریزی استان ها واگذار شده است.

وی نسبت دانش آموزان به کل کارکنان را مبنای تخصیص نیرو دانست و افزود: سهمیه بندی ها با توجه به چهار گروه، معلمان، مدیران، کیفیت بخشی ( شامل مشاوران ، رابطان ، مربیان و …)، خدمتگزاران و کارکنان اداری صورت می گیرد.

چهاربند عنوان کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در ساماندهی بهینه نیروی انسانی کمک رسان می باشد، نسبت معلمان به کارکنان آموزشی است .

وی افزود: برای حفظ وضع موجود آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی، باید تلاش کنیم 238 هزار نیروی مورد نیاز تا 4 سال آینده جذب این وزارتخانه شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار