ابلاغ دستورالعمل مشوق‌های کارفرمایی تا هفته آینده/جذب نیروی کار جدید سرعت می‌گیرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ابلاغ دستورالعمل مشوق‌های کارفرمایی تا هفته آینده/جذب نیروی کار جدید سرعت می‌گیرد

دستورالعمل مشوق‌های کارفرمایی جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید توسط کارفرمایان هفته آینده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «طرح‌ کارورزی»، «مهارت آموزی در محیط کار واقعی»، «طرح تکاپو» و «طرح مشوق‌های کارفرمایی» چهار طرح اشتغالزایی وزارت کار در قالب برنامه جامع اشتغال فراگیر است که طرح مشوق‌های کارفرمایی با هدف حمایت از کارفرمایان برای جذب نیروی کار جدید طراحی شده است.

بر اساس طرح‌ مشوق‌های کارفرمایی، دولت مشوق‌هایی را برای صاحبان مشاغل و کارفرمایان در نظر گرفته تا انگیزه لازم را برای جذب نیروی کار جدید در قبال کمترین هزینه داشته باشند.

بر همین اساس یک منبع آگاه در وزارت کار در گفتگو با خبرنگار مهر از ابلاغ این دستورالعمل تا پایان هفته آینده خبرداد و گفت: این دستورالعمل قرار است به استان‌ها ابلاغ شود.

به گفته وی در کنار اجرای طرح کارورزی و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح مشوق‌های کارفرمایی می‌تواند منتج به جذب نیروی کار شود.

وی گفت: اجرای طرح مشوق کارفرمایی دو مزیت دارد. نخست اینکه سهم بیمه کارفرما تا ۲ سال توسط دولت پرداخت می‌شود و دوم اینکه افرادی که در بنگاه‌های جذب می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش قرار است طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان از فردا (چهارشنبه) اجرا شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار