وضعیت استخدام 38 هزار نفر از نیروهای حق‌التدریسی تا فردا نهایی می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

وضعیت استخدام 38 هزار نفر از نیروهای حق‌التدریسی تا فردا نهایی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه مسائل مربوط به حق‌التدریسی‌ها موضوع چند جلسه گذشته این کمیسیون بوده است، گفت: تصمیمات ما درباره تعیین تکلیف 38 هزار نفر از حق‌التدریسی‌ها تا فردا نهایی می‌شود و به صحن علنی مجلس می‌رود.
اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه مسائل مربوط به حق‌التدریسی‌ها موضوع چند جلسه گذشته این کمیسیون بود، اظهار داشت: تصمیمات ما درباره حق‌التدریسی‌ها تا فردا نهایی می‌شود و به صحن علنی مجلس می‌رود.

وی افزود:‌ موضوع این طرح، 38 هزار نفر از آموزش‌دهندگان نهضت و حق‌التدریس‌ها هستند که به تدریج سامان‌دهی شده و آموزش و پرورش مکلف به استخدام تدریجی آنها خواهد شد.

عباسی، روش درست جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش را از طریق دانشگاه فرهنگیان دانست و عنوان کرد: متأسفانه بر اساس یک استراتژی غلط، تعدادی از افراد به عنوان حق‌التدریسی در آموزش و پرورش جذب شدند و برای آنها حقی در این زمینه ایجاد شده بود که نیاز بود مجلس در خصوص تعیین تکلیف آنها ورود کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درصد قابل توجهی از این 38 هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که نمی‌توانند به مناطق محروم و دور افتاده اعزام شوند بنابراین در ادامه هم دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به نیاز آموزش و پرورش در سال‌های آینده برای جذب 650 هزار نیروی انسانی، اضافه کرد: متأسفانه چون وزرا تغییر می‌کنند کسی در رابطه با سیاست‌های گذشته پاسخگو نیست البته امیدوار هستیم پس از این قانون، این مسئله تمام شود و پس از تعیین تکلیف آخرین گروه از این افراد، دیگر این مسئله ادامه پیدا نکند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار