تخفیف های ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای به فرزندان بازنشستگان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تخفیف های ویژه آموزشگاه های فنی و حرفه ای به فرزندان بازنشستگان

قائم‌مقام سازمان فنی و حرفه ای گفت: پیش بینی می شود با توجه به تخفیفات ویژه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای به فرزندان بازنشستگان، امسال ۵۰ هزار بازنشسته از این آموزش‌ها بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت‌الله رحمتی در گردهمایی سفیران مهارت آموزی سازمان بازنشستگان کشوری، گفت: متاسفانه نظام اداری ما هنوز این جوهره و ظرفیت لازم را نسبت به انجام وظایف در مقابل بازنشستگان ندارد.

وی ادامه داد: ششم مرداد در تقویم کشور، روز ترویج و تعمیق فرهنگ مهارت آموزی نام‌گذاری شده است؛ اما از آنجایی که کشور ما با مشکل بیکاری روبه رو و عدم اشتغالزیی یکی از معضلات اقتصاد کشور است، داشتن مهارت یکی از شروط لازم اشتغال خواهد بود.

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه بازنشستگان بازوان توانمند سازمان فنی و حرفه ای برای رساندن پیام مهارت آموزی به مخاطبان این سازمان هستند، گفت: در سال های اخیر متأسفانه فرهنگ شغل به غلط جا افتاده و بسیاری از خانواده ها بخش مهمی از سبد هزینه هایشان را به فرستادن فرزندان خود به دانشگاه می گنجانند و برای آن برنامه ریزی می کنند، حال آنکه لازمه ورود حتی یک فارغ التحصیل دانشگاهی که به سلاح دانش و علم مسلح شده به بازار کار این است که بتواند با ادبیات فنی و حرفه ای آشنا شود.

وی با تأکید بر اینکه در کارگاه های «های تک» سازمان آموزش فنی و حرفه ای ۳۰ تا ۶۰ درصد از مهارت آموزان از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مهم ترین متولی ترویج مهارت آموزی است.

رحمتی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای سه رکن دارد، اظهار داشت: رکن نخست پژوهش و ‌تبیین استانداردهای آموزشی است. در کشور ما حدود ۱۵ هزار شغل در کشور وجود دارد که این سازمان برای ۶ هزار و ۷۰۰ شغل، استاندارد آموزشی تهیه کرده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ۵۰ درصد استانداردهای آموزشی در مراکز دولتی و ۵۰ درصد در آموزشگاه های آزاد تهیه می شوند که مهارت آموزی در مراکز دولتی رایگان است.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد داریم و آمادگی داریم همه بازنشسته ها و ‌فرزندان آنها که به آموزشگاه های خصوصی مراجعه می کنند، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که میان کانون آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، سازمان بازنشستگی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به امضاء رسیده، از تخفیف از سوی درصدی بخش خصوصی برخوردار شوند؛ درصدی از این مبلغ را نیز کانون آموزشگاه ها و درصدی را هم کارآموز پرداخت می کند. ۵۶ تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه ای با دستگاه های مختلف منعقد شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: گروه های هدف ما در وهله نخست جوانان بیکاری هستند که باید مهارت های مورد نیاز جهت ورود به بازار کار را بیاموزند. گروه های دیگر شامل زنان خانه دار برای راه اندازی مشاغل خانگی، زندانیان، سربازان، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، معتادان، آسیب دیدگان اجتماعی و روستاییان و عشایر هستند.

قائم مقام سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، صندوق بازنشستگی کشوری و کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای تأکید کرد: پیش بینی می شود در سال ۹۶ حدود ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان و فرزندانشان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شوند؛ ضمن اینکه در سال جاری پیش بینی می شود به طور کلی یک میلون و ۵۰۰ هزار نفر از مخاطبان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار