جزئیات تعطیلات تابستانی مردادماه واحدهای دانشگاه آزاد اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جزئیات تعطیلات تابستانی مردادماه واحدهای دانشگاه آزاد اعلام شد

معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد بخشنامه تعطیلات مردادما ۹۶ را به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما این دانشگاه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در این بخشنامه آمده است:

«پیرو درخواست روسای استان ها و واحدهای دانشگاهی در راستای کاهش هزینه ها، رضایتمندی و رفاه همکاران دانشگاه به استناد مصوبه دویست و نوزدهمین جلسه هیات رئیسه در ۲۸ تیرماه مقرر شد تمامی کارکنان و اعضای هیات علمی واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما در نیمه دوم مردادماه از تعطیلات تابستانی بهره‌مند شوند.

واحدها و مراکز آموزشی که مجری ترم تابستانی نیستند، می توانند در فاصله زمانی ۱۴ تا ۲۷ مردادماه به مدت دو هفته (یک هفته مرخصی تشویقی و یک هفته مرخصی استحقاقی) از تعطیلات استفاده کنند.

واحدها و مراکز آموزشی که مجری ترم تابستانی هستند، طبق برنامه آموزشی واحد و تصویب شورای دانشگاه استان، می توانند در فاصله زمانی ۱۴ مردادماه تا ۲ شهریورماه به مدت دو هفته (یک هفته مرخصی تشویقی و یک هفته مرخصی استحقاقی) از تعطیلات بهره‌مند شوند.

تعطیلات در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی منوط به تصویب شورای دانشگاه استان است. همچنین واحدهای مجری ترم تابستانی، با هماهنگی دبیرخانه هیات امنای استانی و با حداقل نیروی انسانی، برنامه ریزی لازم را برای برگزاری مناسب برنامه های آموزشی انجام دهند.

نیمی از این تعطیلات به عنوان مرخصی تشویقی و نیمی دیگر از مرخصی استحقاقی کارکنان و اعضای هیات علمی منظور خواهد شد. بهره مندی آنان از هر روز مرخصی تشویقی منوط به استفاده از یک روز مرخصی استحقاقی در ازای آن است.

در ایام تعطیلات تابستانی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در برنامه های آموزشی (بخصوص ترم تابستانی و شروع نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶) اختلالی ایجاد نشود و همچنین با رعایت تمامی ضوابط مربوطه، امکان تشکیل جلسات دفاع از رساله یا پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و حضور علاقمندان در این جلسات فراهم شود.

حضور یکی از معاونان واحدها و مراکز آموزشی در طول ایام تعطیلات در ساعات اداری در واحد به صورت شیفت الزامی است. همچنین کارکنانی که ماهیت وظایف و نوع شغل آنها به گونه ای است که باید در محل کار حضور یابند (مانند پرسنل حفاظت و تاسیسات که به صورت شیفتی انجام وظیفه می کنند) می توانند براساس ضوابط و مقررات، از حق الزحمه اضافه کاری بهره مند شوند.»

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار