همه چیز درباره هک تلگرام / آیا تلگرام هک می‌شود ؟

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

همه چیز درباره هک تلگرام / آیا تلگرام هک می‌شود ؟

پیام‌رسان تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب در دنیاست که بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد. در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که آیا این نرم‌افزار هک‌شدنی است؟.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ما امروزه چیزهای زیادی درباره نقص اطلاعات و هک آنها شنیده ایم، اگر گمان می‌کنید که با استفاده از قابلیت رمزگذاری یک نرم‌افزار یا پیام رسان، اطلاعات‌تان برای همیشه امن خواهد ماند، در اشتباه هستید. امروزه هیچ قابلیتی نمی‌تواند به شما کمک کند که به طور 100 درصد از اطلاعات‌تان محافظت کنید.

خبرگزاری « رویترز » و برخی از خبرگزاری های دیگر اندکی پیش اعلام کردند که حساب‌های کاربری پیام رسان تلگرام در معرض خطر هک، توسط هکرها قرار دارد، زیرا هکرها می‌توانند با دسترسی به پیامی که حاوی کد فعال‌سازی از طرف تلگرام است دست پیدا کرده و اکانت تلگرام شما را هک کنند.

نرم افزار تلگرام یک پیام رسان با تمرکز بر روی تامین امنیت حریم شخصی افراد است. این سرویس در این راه تا حدی موفق بوده و با پیکربندی اطلاعات به صورت محرمانه از دستیابی سایر افراد هک آن جلوگیری میکند. مسئولان این سرویس پیام رسان مدعی هستند که بیش از 100 میلیون حساب کاربری فعال در سراسر جهان دارند.

طبق تحقیقات دو شرکت بزرگ تحقیقات در زمینه امنیت فضای مجازی، «مالین اندرسون» و «کلاودیا گارنیری» اعلام کردند که حساب‌های کاربری ای که در تلگرام ساخته می‌شود از خطر هک شدن در امان نیستند. اما می‌توان بسیاری از این آمارها را نیز تحت تأثیر جو سیاسی دانست.

در هر صورت نیازی به وحشت نیست، زیرا قابلیت «تایید با پیامک» که تلگرام از آن بهره می‌برد، فقط مخصوص این پیام رسان نیست. در نتیجه خطر هک شدن فقط مخصوص تلگرام نیست، بلکه تقریبا شامل سایر پیام رسان هایی که از قابلیت « تایید هویت از طریق ارسال پیامک» برخوردارند مانند وایبر و واتس اپ نیز می‌شود.

برای افرادی که با سرویس «تایید با پیامک» آشنایی ندارند باید بگوییم که این سرویس با ارسال پیامک به شماره ای که فرد میخواهد با آن در پیام رسان عضو شود، کدی به شخص می‌دهد که آن فرد می‌تواند با آن کد به شکل کاملا شخصی وارد حساب کاربری خود شود و با جلوگیری از دسترسی دیگران به آن، مانع هک شدن حساب کاربری خود شود. اما در تلگرام علاوه بر فعالسازی اکانت، برای افزودن یک دستگاه به حساب کاربری و یا اصطلاحا نشست آن دستگاه نیز از این سرویس استفاده می‌شود.

اما فقط کافیست که این کد به دست هکرها بیفتد، آنها با این کد میتوانند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کرده و اطلاعات‌تان را به سرقت ببرند. بسیاری از افراد در پیام رسان هایی که از سرویس تایید با پیامک استفاده میکنند در معرض هک قرار گرفته اند اما در تلگرام وضعیت کمی متفاوت است، زیرا این پیام رسان با تدابیر امنیتی که اندیشیده است امکان هک حساب کاربری شما و سرقت اطلاعاتتان را تا حد زیادی کاهش داده است.

یکی از تدابیری که سرویس پیام رسان تلگرام از آن بهره برده، امکان تغییر یا حذف نشست های اکانت شماست. شما با مراجعه به بخش «Active Sessions» در منوی تنظیمات می‌توانید از نشست هایی که بر روی اکانت تلگرام شما صورت گرفته آگاهی یابید و با حذف آنها اکانت خود را مدیریت کرده و از هک آن جلوگیری کنید.

قابلیت دیگری که این پیام رسان معروف برای جلوگیری از هک اکانت به شما ارائه میدهد، «تشخیص هویت دو مرحله ای است. شما با مراجعه به بخش «Two-Step Verification Password» در منوی تنظیمات می‌توانید با تخصیص رمز دوم برای اکانت خود، به بالا بردن امنیت آن کمک کنید. این قابلیت به این شکل عمل میکند که وقتی فردی میخواهد با کد موجود در پیامک شما به اطلاعاتتان دسترسی یابد، پیام رسان تلگرام از او رمز دوم می‌خواهد، اینجاست که هکرها دیگر دستشان از اطلاعات شخصی شما دور خواهد ماند.

در پایان باید گفت که به نظر می‌رسد در حال حاضر، تلگرام یکی از امن ترین مسنجرهای دنیا است و اگر خودمان در حفظ کد سرویس «ارسال پیامک» دفت نماییم، اطلاعات شخصی ما تقریبا غیر قابل هک می‌باشد. ضمن اینکه شرکت تلگرام جایزه ای 200 هزار دلاری برای کسی در نظر گرفته است که بتواند این پیام رسان را به طور کامل هک کند. پس می‌توان این موضوع را دانست که نرم افزار پیام رسان تلگرام تقریبا قابل هک نیست.

اخبار فناوری اخبار