پوشش بیمه‌ای معلمان پاره وقت مدارس غیردولتی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پوشش بیمه‌ای معلمان پاره وقت مدارس غیردولتی

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون جدید تاسیس مدارس غیردولتی آمده است که معلمان پاره‌وقت فاقد پوشش بیمه‌ای باید به نسبت ساعات انجام کار، بیمه شوند، گفت: از ابتدای مهرماه جاری هر فردی که در مدارس غیردولتی کار می‌کند و تمایل به بیمه شدن دارد باید متناسب با ساعات کاری‌اش بیمه شود.

به گزارش ایسنا، حسن مسعودی به بررسی وضعیت مدارس غیردولتی پرداخت و گفت: فارغ از بودجه و سرانه دانش آموزی، نقش‌آفرینی مدارس غیردولتی بسیار حائز اهمیت است. اگر روزی این مدارس تعطیل شوند،اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. به عنوان مثال در تهران اگر مدارس غیردولتی در منطقه ۱ برچیده شوند با توجه به اینکه تراکم فعلی مدارس دولتی ۲۸ نفر است، تراکم کلاس‌ها به ۴۵ نفر می‌رسد یا اگر در منطقه ۲ مدارس غیردولتی تعطیل شوند، تراکم دانش آموزی به ۵۱ نفر در هرکلاس می‌رسد در حالی که در فضای آموزشی ما این ظرفیت وجود ندارد.

وی درباره شمار شاغلان مدارس غیردولتی گفت: در حال حاضر ۲۶۲ هزار نفر در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند که از این تعداد ۶۷ تا ۶۸ هزار نفر از آنان بازنشسته‌ هستند که به عنوان مؤسس، مدیر یا پرسنل اداری و آموزشی فعالیت می‌کنند. علاوه بر این تعدادی از معلمان مدارس دولتی هم به مدارس غیردولتی می‌آیند و تدریس می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که در راستای کاهش تصدی‌گری دولت، حدود ۲۰۰ هزار شغل از قبل مدارس غیردولتی ایجاد شده است و اگر هزینه ایجاد هر یک شغل را در دولت ۱۰۰ میلیون تومان درنظر بگیریم ۲۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی و کمک به ایجاد اشتغال شده است و سالانه هم به این آمار افزوده می‌شود.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷۰ درصد کارکنان مدارس غیردولتی دارای تحصیلات عالیه دکتری و فوق لیسانس هستند، اظهار کرد: معلمان ما از بهترین‌های فارغ التحصیلان دانشگاهی‌ هستند و اثرگذاری خوبی دارند.

مسعودی درباره بیمه معلمان مدارس غیردولتی و در واکنش به اظهارات مدیرکل درآمد حق بیمه مبنی بر پوشش ۷۷ هزار بیمه شده شاغل در مدارس غیردولتی،گفت: تمام معلمان ما تمام وقت نیستند. تعدادی از آنها در مدارس دولتی فعالیت می‌کنند. فرض کنید مدرسه‌ای چهار ساعت درس فیزیک داشته باشد، موسسان ما بهترین‌های منطقه خود را پیدا می‌کنند و این معلمان برای چهار ساعت تدریس به مدارس ما می‌آیند و تدریس می‌کنند و اساسا به دنبال بیمه شدن نیستند.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه در قانون جدید تاسیس مدارس غیردولتی آمده است که کارکنان پاره وقت فاقد پوشش بیمه‌ای باید به نسبت ساعات انجام کار، بیمه شوند اما در گذشته چنین نبود گفت: از ابتدای مهرماه جاری هر فردی که در مدارس غیردولتی کار می‌کند و تمایل به بیمه شدن دارد باید متناسب با ساعات کاری‌اش بیمه شود البته در حال حاضر ۴۰ هزار معلم مدارس غیردولتی در مراکز دیگری چون دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند که احتمالا از آن طریق بیمه هستند. مصمم هستیم از ابتدای سال تحصیلی جاری تمام افرادی که در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند، بیمه شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار