شرایط ادامه تحصیل بدون آزمون معلمان در دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

شرایط ادامه تحصیل بدون آزمون معلمان در دانشگاه فرهنگیان

فرهنگیان رسمی و پیمانی می‌توانند در رشته‌های مربوط به دوره کاردانی دانشگاه فرهنگیان بدون آزمون ادامه تحصیل دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نتایج آزمون سراسری سال 96 عصر امروز اعلام می‌شود و براین اساس دانشگاه فرهنگیان از میان داوطلبان آزاد و فرهنگیان اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

طبق اعلام آموزش‌وپرورش این وزارتخانه برای تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجوی متعهد خدمت می‌پذیرد.

داوطلبان شاغل رسمی و پیمانی آموزش‌وپرورش مجاز به انتخاب رشته که متقاضی شرکت در گزینش رشته‌های دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان هستند، لازم است قبل از انتخاب رشته اینترنتی نسبت به پرداخت 5 هزار و 100 تومان به صورت الکترونیکی از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام کنند.

شاغلان رسمی و پیمانی آموزش‌وپرورش با توجه به جدول کدرشته محل‌ها نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مجاز اقدام کنند. مقطع تحصیلی تمام رشته‌های ویژه شاغلان، کاردانی و پذیرش دانشجو در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است.داوطلبانی که در جلسه آزمون شرکت نکرده‌اند مجاز به انتخاب کدرشته محل‌ها هستند.

محل تحصیل این رشته‌ها در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان است که در مقابل هر یک از کدرشته محل‌ها درج شده است.

مدارک لازم برای ادامه تحصیل فرهنگیان بدین شرح است:

داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموز‌ش‌وپرورش در زمان ثبت‌نام، دریافت فرم موافقت با ادامه تحصیل فرهنگیان از اداره آموزش‌وپرورش محل خدمت (داوطلبان می‌توانند برای دریافت موافقت با ادامه تحصیل به کارگزینی اداره آموزش‌وپرورش محل خدمت خود مراجعه کنند.)

عدم اشتغال به تحصیل در هریک از دوره‌های کاردانی و بالاتر، محل تحصیل پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی ویژه شاغلان رسمی و پیمانی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان است، تمام رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه‌های آزمایشی مخصوص شاغلان رسمی و پیمانی است، سایر داوطلبان از جمله معلمان حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای قراردادی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند.

با توجه به قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان دولت مجاز به استفاده از مأموریت آموزشی نیستند، فرهنگیان ضمن انجام خدمت خارج از ساعت اداری موظف، ادامه تحصیل خواهند داد.

شاغلان رسمی و پیمانی مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های مربوط به کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان و رجایی نیستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار