ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی تا ۳۱ مرداد تمدید شد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی تا ۳۱ مرداد تمدید شد

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تمدید مهلت ثبت نام اینترنتی کتب درسی تا ۳۱ مرداد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیدا نیک‌روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 15 مرداد آخرین روز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی اعلام شده بود، گفت: این زمان تا 31 مرداد ماه تمدید شد.

وی افزود: احتمال دارد تا در شهریور ماه یک یا دو هفته مجدداً سایت برای ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی باز شود، اما مدیران مدارس از 18 مرداد به این سایت دسترسی خواهند داشت و می‌توانند دانش‌آموزان را به صورت گروهی ثبت‌نام کنند ضمن اینکه خود دانش‌آموزان هم به صورت فردی امکان ثبت نام تا 31 مرداد ماه را خواهند داشت.

نیک‌روش با اشاره به آمار ثبت نام الکترونیکی کتب درسی دانش‌آموزان ابتدایی تهران و پیش دانشگاهی کشور، خاطرنشان کرد: تاکنون 430 هزار دانش‌آموز دبستانی تهران و بیش از 110 هزار دانش‌آموز پیش دانشگاهی کشور در سامانه ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی نام نویسی کرده اند.

وی افزود: علت پایین بودن ثبت‌نام در دوره پیش دانشگاهی این است که معمولاً در پیش دانشگاهی، ثبت‌نام گروهی انجام می‌شود و به دلیل تغییر رشته و برگزاری امتحانات شهریور ممکن است که ثبت نام‌ها در شهریور بیشتر شود.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با ارزیابی از ثبت‌نام الکترونیکی کتب درسی برای نخستین بار در کشور، گفت: برای سال نخست خیلی خوب بود و فکر نمی‌کردیم بیش از 500 هزار ثبت نام داشته باشیم اما تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده مشکلات احتمالی را هم برطرف کنیم.

نیک‌روش تأکید کرد: ثبت نام اینترنتی کتب درسی برای دانش‌آموزان ابتدایی تهران و پیش دانشگاهی سراسر کشور تا 31 مرداد ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند به سایت اینترنتی www.irtextbook.com مراجعه و نسبت به ثبت نام کتاب‌های مورد نظر اقدام کنند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار