بازنشستگی سالانه ۵۰ هزار فرهنگی/ضرورت گسترش دانشگاه فرهنگیان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

بازنشستگی سالانه ۵۰ هزار فرهنگی/ضرورت گسترش دانشگاه فرهنگیان

یک کارشناس مسائل آموزشی گفت: براساس آمار، وزارت آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۰، سالانه ۶۰ هزار نفر را از گردونه آموزش خارج خواهد کرد.

حسین احمدی با اشاره به اینکه کمبود نیرو طی سال‌های آینده به ۲ عامل تعداد دانش‌آموزان و نوع جذب معلمان ارتباط دارد، به خبرنگار مهر گفت: اگر روند رشد جمعیتی به همین منوالی که در حال حاضر است باقی بماند و رشد نکند به اندازه کافی نیرو داریم اما از سال گذشته تعداد دانش‌آموزان زیادتر شده است و آموزش وپرورش با مشکل کمبود نیرو مواجه شده است که اگر همین روند ادامه پیدا کند وضعیت بحرانی خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در طی سال‌های اخیر تنها راه و مرجع جذب معلمان که می‌توانند به شکل رسمی و قانونی با اصول و ضوابط قانونی تربیت شوند را دانشگاه فرهنگیان، مراکز تربیت معلم وپردیس های فرهنگی اعلام کرده است که بهتر است به تعداد آن‌ها در مناطق و استان‌های مختلف اضافه شود تا روند جذب با سرعت بالاتری انجام بگیرد.

به گفته احمدی، علاقه مندان به تدریس با تحصیل در این مراکز و با امتیازاتی که آن‌ها دارند، صلاحیت حضور در آموزش و پرورش را پیدا خواهند کرد و در این صورت متناسب با مناطق و تخصص‌های مورد نیاز، معلم جذب این وزارت‌خانه می‌شود.

معاون سابق آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در هر آزمون استخدامی بی عدالتی وجود دارد، تاکید کرد: رتبه علمی تنها راه انتخاب و جذب معلم نیست. در آموزش و پرورش گزینش‌های اخلاقی، حرفه ای و تربیتی وجود دارد که آن‌ها باعث پالایش نیروهایی می‌شود که در آزمون کتبی توانمندی‌ها خود را به اجرا گذاشته اند و از طرفی تعداد نیروهایی که در این مسیر از طریق سهمیه وارد می‌شوند خیلی کم هستند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار