ظرفیت ۹۶ درصدی رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ظرفیت ۹۶ درصدی رشته‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از چگونگی روند انتخاب رشته و وضعیت ظرفیت رشته ها در دوره کاردانی و کارشناسی توضیحاتی داد.

امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه با بیان اینکه انتخاب رشته دوره کارشناسی دانشگاه آزاد از 19 مرداد آغاز شده و تا 26 مردادماه ادامه داد، اظهار کرد: افرادی‌که از طریق آزمون سراسری شرکت کردند قریب به 30 هزار نفر برآورد شده اند.

وی ادامه داد: دفترچه رشته های بدون آزمون و با آزمون متفاوت است و در سامانه اینترنتی azmoon.org دو گزینه متفاوت برای این مساله وجود دارد.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: 96 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون پذیرفته می شود و مجموع ظرفیت ها در 2 مقطع ذکر شده حدود 830 هزار نفر است و اغلب رشته های پرطرفدار در گروه رشته های با آزمون قراردارند.

شاهانی در مورد توزیع جنسیتی در رشته ها بیان کرد: توزیع جنسیتی برای پذیرش وجود ندارد و براساس سوابق تحصیلی و برتری علمی افراد پذیرش می شوند و محدویتی از نطظر جنسیتی قائل نشدیم.

وی در مورد تغییرات پذیرش و ظرفیت عنوان کرد: افزایش محسوسی در دوره کاردانی و کارشناسی نبوده است در واقع افزایش عمده ای نداشتیم و تا کنون انتخاب رشته از استقبال خوبی برخوردار است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار