فرهاد رهبر: هیچ تعدیل نیرویی در دانشگاه آزاد صورت نمی‌گیرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فرهاد رهبر: هیچ تعدیل نیرویی در دانشگاه آزاد صورت نمی‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شائبه‌های به وجود آمده درباره تعدیل نیرو در این دانشگاه، گفت: هیچ تعدیل نیرویی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز که با حضور دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه برگزار شد، گفت: امروز در این مراسم جمع شدهایم تا از خدمات ارزشمند دکتر سارویی در چند سال دوران خدمتش در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در واحد شیراز، قدردانی کنیم.

وی افزود: لازم است از گذشتگانی که موسس دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس و شهر شیراز بوده‌اند، تشکر کنیم. با همت و تلاش آن عزیزان و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خوشبختانه این واحد امروز به یکی از بزرگترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شده است. امروز پرچم خدمت‌رسانی در دانشگاه از دست پرتلاش دکتر سارویی به دست دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم منتقل می شود.

رهبر خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بدین معنی نیست که از خدمات دکتر سارویی استفاده نخواهد شد. دکتر سارویی می تواند یار بسیار خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی‌ استان فارس باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم کار در دانشگاه آزاد اسلامی یک کار فردی و انفرادی نیست، گفت: کار دانشگاه آزاد اسلامی، کاری جمعی و تیمی است. خدماتی که دانشگاه آزاد اسلامی در سی و چند سال گذشته ارائه داده، حاصل تلاش مجموعه ای از اساتید، کارکنان و مدیران است و این امر باعث شده امروز دانشگاه آزاد اسلامی به یک درخت تنومند تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس این دانشگاه با کمک مادی و معنوی امام خمینی (ره) و پیگیری های مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: ماموریت این دانشگاه در ابتدا جذب دانشجو و کمک به آموزش عالی به منظور گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور بود که خوشبختانه بسیار موفق ظاهر شد این در حالی است که در آن زمان کشور با یک موج جمعیتی متقاضی ورود به دانشگاه روبه‌رو بود و دانشگاه آزاد اسلامی توانست مانع خروج جوانان از کشور شده و تربیت کادر را در دستورکار قرار داد.

فرهاد رهبر با بیان اینکه خوشبختانه امروز فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی نهادهای کشور حضور دارند، گفت: برخی از مسئولان عالی کشور نیز از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند و این مایه مباهات و افتخار است.

رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه رسیدن به این اهداف با مشارکت تمامی افراد در مجموعه دانشگاه محقق شده است، ادامه داد: تربیت کادر و جذب دانشجو ، ماموریت دانشگاه های نسل اول است که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر به موفقیت های بزرگی دست یافته و در کنار آن، ماموریت دانشگاه های نسل دوم تولید علم است که در این مسیر هم دانشگاه آزاد اسلامی، توفیقات بسیاری کسب کرده است و از لحاظ تولید علم در صدر دانشگاه های کشور قرار دارد.

وی ادامه گفت: امروز در کنار تربیت کادر، مسئله کشور ما ثروت‌آفرینی از علم، رفع فقر و محرومیت و مشکل بیکاری است و این وظیفه دانشگاه های نسل سوم است که در جهت رفع این مسائل تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه امروز باید علاوه بر ماموریت های قبلی خود، ماموریت های جدیدی برای ثروت‌آفرینی، رفع فقر و حل مشکل بیکاری در دستورکار قرار دهد. این امر با برنامه‌ریزی و استفاده از علم و دانش محقق خواهد شد.

رهبر خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: همه باید در مجموعه دانشگاه تلاش کنند تا بتوانیم با کمک علم و فناوری، مشکلات کشور را حل کنیم. بنابراین در این زمینه با همفکری، تدابیری بیاندیشید تا دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز در این امر پیشقدم باشد. استان فارس و شهر شیراز دارای اساتید توانمند و مزیت های منطقه‌ای است که با استفاده از آنها، می توان در پیشبرد اهداف دانشگاه تلاش کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه علم بدون ایمان بدون شک مثمرثمر نخواهد بود، گفت: علم و ایمان باید در کنار یکدیگر وجود داشته باشد تا بتواند ما را به قله هدف برساند. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی باید علاوه بر توجه به علم، توجه جدی به فرهنگ اسلامی – ایرانی، ایمان، دینداری و مسائل دینی دانشجویان داشته باشد و این امر توسط اساتید و کارکنان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اصلاح ساختار این دانشگاه به معنای تعدیل نیروی انسانی نیست، تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی و هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه برای تعدیل نیروی انسانی وجود ندارد. بلکه بنا داریم زمینه ایجاد اشتغال را برای بکارگیری سایرین نیز فراهم کنیم.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به فکر ایجاد بیکاری نیست، بلکه ماموریت دارید مشکل بیکاری فارغ التحصیلان را نیز حل کند.

فرهاد رهبر در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک دکتر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیت امنای دانشگاه و تمامی مجموعه دانشگاه اعم از اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاهی که شایسته آن است، قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، فرهاد رهبر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره انتظارات مدیریت از این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی براساس مزیت‌های نسبی که این منطقه دارد، یک یا چند قطب را در استان فارس می‌تواند مدیریت کند. استان فارس در عرصه پزشکی می‌تواند یک قطب قوی پزشکی ایجاد کند، چون استادان مجربی در اینجا هستند و سابقه طولانی دارند. بنابراین در این امر می‌توانند به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد قطب علوم‌انسانی نیز در این استان تاکید کرد و افزود: استان فارس، استان شعر و شاعری و ادبیات است که قاعدتا می‌تواند برنامه‌ریزی برای ایجاد قطب علوم‌انسانی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

رهبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس می‌تواند در حوزه الکترونیک و فنی و مهندسی هم پیش‌قدم باشد، اظهار امیدواری کرد که سرپرست جدید این دانشگاه با برنامه‌ریزی مناسب در این مسیر هم بتواند گام بردارد.

وی با اشاره به شائبه‌های به وجود آمده درباره تعدیل نیرو در این دانشگاه، گفت: هیچ تعدیل نیرویی در دانشگاه آزاد اسلامی صورت نمی‌گیرد، ولی این دانشگاه با توجه به کاهش نرخ جمعیت دانشجویی باید از امکانات و منابع موجود برای امور پژوهشی در سایر موارد و حوزه‌ها استفاده کند تا بتواند شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت و از آنها هم برای تولید علم و ثروت استفاده کند. هم از توان شرکت‌ها و هم از منابع و امکانات موجود؛ امکانات و منابع از جمله نیروی انسانی در عرصه‌های مختلف استفاده خواهند شد.

فرهاد رهبر با دعوت از همه کسانی که در این راه می‌توانند به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند، افزود: جذب نخبگان از برنامه‌های جدی ما برای رفع مشکل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌هاست.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار