متقاضیان وام ازدواج عجله کنند

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

متقاضیان وام ازدواج عجله کنند

گر چه قرار بود طرح ضربتی اعطای وام ازدواج در فرصتی دو ماهه و تا پایان شهریورماه اجرایی شود، اما تعلل برخی از زوجین موجب شد تا بانک مرکزی این طرح را ۱۵ روز دیگر تمدید کند.

به گزارش ایسنا، طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از ابتدای مردادماه به مرحله اجرا رسید و قرار بود تا پایان شهریورماه ادامه یابد. این در حالی است که با توجه به طولانی شدن صف وام ازدواج و حدود ۵۰۰ هزار نفری که در انتظار دریافت این تسهیلات بودند، بانک مرکزی تصمیم گرفت تا با مشارکت ۱۱ بانک روند پرداختی‌ها را تسریع کند. بر این اساس با توافق انجام شده با بانک‌های ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، قرض‌الحسنه مهر ایران و صندوق قرض‌الحسنه پارسیان طرح ضربتی وام ازدواج اجرایی شد. قرار بود در کنار تمامی بانک‌هایی که در سامانه وام ازدواج فعال بوده و تسهیلات پرداخت می‌کردند این ۱۱ بانک به طور ویژه و با سهمیه‌بندی انجام شده به گونه‌ای روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند که تا پایان زمان این طرح صف متقاضیان وام ازدواج به حداقل برسد. به این منظور بانک‌ها با منابع خود و نه با خط اعتباری بانک مرکزی و با پیش بینی حدود ٥٠٠٠ میلیارد تومان منابع، طرح را آغاز کردند.

در شرایطی تا چند روز آینده مهلت دو ماهه به پایان خواهد رسید که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از تمدید ۱۵ روزه طرح ضربتی وام ازدواج خبر داده است، دلیل این بوده که برخی متقاضیان تعیین شعبه شده تاکنون برای تکمیل مدارک خود به شعب بانک‌ها مراجعه نکرده‌اند. بنابراین با تفاهمی با بانک‌های مورد نظر قرار بر این شد تا ۱۵ مهرماه زمان تمدید و متقاضیان بتوانند از این طرح استفاده کنند.

این در حالی است که متقاضیان وام ازدواج باید بعد از تعیین شعبه حداکثر تا ۱۲ روز کاری به شعب مراجعه کرده و همچنین حداکثر بعد از یک ماه از این اقدام مدارک خود را تکمیل کنند.

طبق آخرین آماری که بانک مرکزی اعلام کرده با همکاری بانک‌های مشارکت کننده در طرح ضربتی وام ازدواج و همچنین سایر بانک‌هایی که در سامانه این وام قرار دارند، از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به زوجین پرداخت شده است.

در طرح ضربتی وام ازدواج اولویت با مناطق کم برخوردار و محروم بود و بعد از آن سایر مناطق کشور را شامل می‌شد. همچنین برای تسریع در روند پرداختی‌ها موضوع ضمانت که پیشتر یکی از مشکلات اصلی زوجین بود برطرف شده و برای آن هشت گزینه از سوی بانک مرکزی تعیین شد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار