آبادان ۱۲۰ هزار بیکار دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آبادان ۱۲۰ هزار بیکار دارد

رییس شورای شهر اهواز معتقد است؛ دولت با طرح‌ها و پروژه‌های انگشت‌شمار نمی‌تواند بحران بیکاری را در آبادان برطرف کند.
«حسن کمری»، رییس شورای شهر آبادان با ابراز نارضایتی از بالا بودن نرخ بیکاری در این شهر بندری به خبرنگار ایلنا می‌گوید: شهروندان آبادان با حدود ۱۲۰ هزار بیکار‌ از نظر اشتغال وضعیت مناسبی ندارند. این میزان بیکار با توجه به پتانسیل‌هایی است که برای اشتغال در آبادان است ناهنجاری‌هایی را به وجود آورده است.
او ادامه می‌دهد: بیشتر مراجعات مردمی به نمایندگان شورای شهر، نمایندگان مجلس، دفتر نماینده ولایت فقیه، استانداری و … برای پیدا کردن کار است در حالی که این مسئولان هم نمی‌توانند این بحران را حل کنند.
وی اضافه می‌کند: ترافیک دستفروشان یکی از مشکلات اصلی آبادان است که در سطح شهر همواره مشکلاتی را فراهم می‌کند. همچنین برخی از این افراد بیکار با موتور سه چرخ کار می‌کنند و تعدادی با فلافل فروشی و عده‌ای هم که با کار فصلی کشاورزی امورات خود را می‌گذرانند.
عضو شورای شهر آبادان با انتقاد از وضعیت اشتغال در کشور خاطرنشان می‌کند: بسیاری از جوانان ما با قراردادهای موقت جذب شرکت‌های نفت می‌شوند اما پس از چند ماه کار بیکار می‌شوند. دولت با طرح‌های انگشت‌شمار سعی در حل بیکاری دارد ولی با چند پروژه نمی‌توان به مبارزه با بیکاری رفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار