دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان در فهرست ۷ دانشگاه برتر دنیا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان در فهرست ۷ دانشگاه برتر دنیا

رئیس دانشکده نفت آبادان از قرار داشتن نام این دانشکده در فهرست هفت دانشگاه برتر دنیا خبر داد.

محمد رضا خسروی نیکو در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه این دانشکده در سال ۱۳۱ تأسیس‌شده است، گفت: دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان پس از دانشگاه تهران، قدیمی‌ترین دانشگاه ایران است که از اعتبار بالایی نیز در سطح کشور و دنیا برخوردار است.

وی افزود: تلاشمان بر ماندگاری در این جرگه با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب است.

خسروی نیکو اظهار کرد: سال گذشته این دانشکده توانست هفتمین جایگاه را در میان دانشگاه‌های دنیا در زمینه مهندسی نفت به دست آورد، دانشکده نفت شهید تندگویان اعتبار بسیار بالایی برای شهرستان آبادان محسوب می‌شود.

رئیس دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحصیل ۶۸۶ دانشجو در این دانشکده گفت: از این تعداد ۶۰۳ نفرشان پسر و ۸۳ نفرشان دخترند.

خسروی نیکو افزود: امسال ۱۳۵ نفر ورودی سطح کارشناسی و ۴۶ نفر در کارشناسی ارشد هستند.

وی بهره‌مندی از ۲۵ نفر هیئت‌علمی ثابت در این دانشکده را یادآور شد و افزود: به جهت بالا بردن کیفیت تدریس از ۳۲ عضو هیئت‌علمی مدعو نیز در این دانشکده استفاده می‌کنیم.

خسروی نیکو با بیان اینکه سیاست دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان بر پذیرش تعداد کم دانشجو اما تربیت با کیفیت بالای آنان است، اظهار کرد: بر این اساس در چهار رشته مهندسی نفت، مهندسی شیمی، مهندسی بازرسی و مهندسی مکانیک در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنیم.

وی از انتشار نام دانشکده نفت آبادان در مجلات معتبر دنیا خبر داد و تصریح کرد: به‌منظور بالا بردن کیفیت تدریس و تحقیقات، تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌های معتبر دنیا همچون لیوپن اتریش و درسن آلمان منعقد کرده ایم.

به گفته رئیس دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان، هدف آن است که اساتید ما و کشورهای طرف قرارداد بتوانند ضمن شرکت در دوره‌های مختلف آموزشی در همکاری‌های مشترک به تبادل دانسته‌های خود بپردازند.

وی همچنین از اعزام دانشجویان مقطع دکترا به خارج از کشور به‌عنوان یک فرصت مطالعاتی شش‌ماهه برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی خبر داد و یادآور شد: با حمایت‌های مسئولان شهرستان و وزارت نفت سعی کردیم تا کیفیت خروجی دانشگاه به بالاترین شکل ممکن انجام شود، امید می‌رود تا با استمرار کمک مسئولان شهر این روند ادامه‌دار باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار