اعلام دروس جبرانی مقطع دکتری دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعلام دروس جبرانی مقطع دکتری دانشگاه آزاد

دروس زبان تخصصی و روش تحقیق به عنوان دروس جبرانی به تمامی پذیرفته‎شدگان با آزمون و بدون آزمون دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خواهد شد.

بنا بر شیوه نامه دوره دکتری دانشگاه آزاد، جهت ارتقای سطح آموزشی دانشجویان دوره دکتری، گذراندن دروس جبرانی به تعداد ۴ تا ۱۰ واحد درسی در نیمسال اول تحصیل یا حداکثر نیمسال دوم تحصیل الزامی می باشد.

دروس جبرانی مشترک گذرانده شده برای تمامی پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون دوره دکتری تخصصی با رعایت ضوابط یاد شده در مصوبه جلسه ۲۳۷ مورخ ۹۵/۹/۱۶ شورای برنامه آموزشی و درسی دانشگاه بخشنامه شماره ۳۰/۷۲۵۳۰ مورخ ۹۵/۱۰/۸) انجام می شود، که عبارتند از:
درس روش تحقیق، مقاله و رساله نویسی پیشرفته به ارزش ۲ واحد (نظری)
درس زبان تخصصی پیشرفته به ارزش ۲ واحد (نظری)

پذیرفته شدگان با آزمون که در برخی از دروس امتحانی خود در آزمون دکتری تخصصی نمره خام کمتر از ۳۳/۳۳ یا نمره آزمون (درج شده در کارنامه) آنها کمتر از ۵۰ ٪ نمره کل (۵۰۰۰) کسب نموده اند، لازم است مطابق نظر گروه تخصصی از دروس مرتبط با دوره کارشناسی ارشد به میزان ۶ واحد (علاوه بر دروس جبرانی مشترک) به عنوان دروس جبرانی بگذرانند.

پذیرفته شدگان بدون آزمون دوره دکتری تخصصی در صورت تشخیص گروه آموزشی از دروس مرتبط با دروس کارشناسی ارشد به میزان حداکثر ۶ واحد درسی (علاوه بر دروس جبرانی مشترک) به عنوان دروس جبرانی بگذرانند.

به ازاء هر ۱۰ واحد جبرانی یک نیمسال تحصیلی به مدت مجاز تحصیل دانشجو افزوده می شود.

کسب نمره قبولی ۱۴ در دروس جبرانی الزامی است، ولیکن نمره مذکور در میانگین نیمسال و میانگین کل دانشجو محاسبه نمی شود.

محتوای دروس جبرانی به تشخیص شورای گروه آموزشی خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار