جزییات سقوط مرگبار اتوبوس به دره در جاده چالوس

دسته ها: اخبار

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: برابر اعلام پلیس راه استان مازندران مقارن ساعت 16 و 45 دقیقه سه شنبه 12 خردادماه 1394 یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به شماره انتظامی 214 ع 11/ایران 22 متعلق به شرکت تعاونی ترکیبی تهران شمال (ترمینال غرب ) با 40 مسافر که تبعه عراقی بودند از تهران به مقصد رامسر در حرکت بوده است که در محور کرج –چالوس در محدوده پیچ کمرزرد روبروی سد سیاه بیشه به دره سقوط می کند.

برابر اعلام حاضرین در محل، اتوبوس در سه پیچ قبل از محل حادثه دچار نقص فنی از ناحیه سیستم ترمز شده به طوری که راننده در محل مذکور خودرو را متوقف کرده ولی پس از مدتی، اتوبوس خاموش به حرکت در آمده و در محل حادثه با یک دستگاه وانت مزدا برخورد کرده است.

در مسیر حرکت پس از برخورد با دیواره کوه به عمق 250 متری دره سقوط کرده است و در این حادثه 23 نفر در صحنه فوت و مابقی مجروح شدند.

در حال حاضر امکان خارج کردن اتوبوس از دره وجود ندارد.

بر اساس اعلام پلیس راهور، علت نهایی و تامه حادثه فوق الذکر در دست بررسی است که در اطلاعیه های بعدی اعلام می شود.

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران شمار کشته شدگان ناشی از سقوط اتوبوس به دره در جاده چالوس منطقه سیاه بیشه را 25 نفر اعلام کرد و گفت بر اساس گزارش های دریافتی در این حادثه 15 تن نیز زخمی شدند.

وی احتمال داد تعدادی از سرنشینان این اتوبوس نیز به هنگام سقوط به دره به داخل رودخانه پرتاب شده باشند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

اخبار