گوگل، در صدد تولید اپلیکیشنی برای اندازه گیری کالری موجود در تصاویر اینستگرام!

دسته ها: اخبار

گوگل طی گزارشی که از طریق وبسایت Popular Science منتشر کرد اعلام کرد که در حال کار بر روی یک اپلیکیشن برای اندازه گیری میزان کالری موجود در عکس هایی است که کاربران از طریق اینستگرام منتشر میکنند.

یک آنالیز صورت گرفته بر روی بیش از ۵۰۰۰۰ حساب کاربری اینستگرام که توسط مردم عادی آمریکایی مدیریت میشوند نشان میدهد که بیش از ۷۵ درصد از تصاویر منتشر شده در اینستگرام از غذا ها گرفته میشوند. در همین راستا گوگل اخیرا در مصاحبه مطبوعاتی که گزارش مشروح آن در وبسایت “علوم مشهور” درج شده، اعلام کرد که تیم هوش مصنوعی این شرکت در حال تولید اپلیکیشنی برای اندازه گیری کالری موجود در غذا هایی هستند که کاربران از آنها تصویر برداری میکنند. البته گوگل اولین شرکت در این حوزه نیست و شرکت های دیگری فعالیت های مشابهی را از طریق Kickstarter سابقا آغاز کرده اند که البته با موفقیت مواجه نشده. از جمله آنها میتوان به پروژه Vessyl  اشاره کرد از طریق یک استارتاپ در سانفرانسیسکو تولید شد. البته هدف این اپلیکیشن ها در اصل بسیار مورد علاقه کاربران واقع شده زیرا تصاویر گرفته شده از غذا همیشه از مشهورترین مباحث تصویر برداری بوده اند و توجه هر فردی را به خود جلب میکنند. تا آنجا که بسیاری از افراد حساب کاربری خود را تنها با گرفتن تصاویری از غذا و نوشیدنی پر میکنند. 

گوگل اعلام کرده به منظور تولید این اپلیکیشن از ترکیبی از متد های مشهور در داده کاوی و هوش مصنوعی مانند Pattern Mining (یافت الگو) و Pixel Depth Mining (یافت عمق تصاویر) بهره خواهد برد. یافتن جنس تصاویر گرفته شده مسئله ایست که پیشتر مورد بررسی قرار گرفته اما کالری غذا ها علاوه بر نوع ماده غذایی به میزان و مقدار نیز وابسته است و این بخش اصلی پروژه ای است که گوگل قصد دارد بصورت عمده بر روی آن مانور دهد. ممکن است ظاهر این پروژه بسیار ساده به نظر بیاید اما منتقدین معتقدند چالش بزرگی برای گوگل محسوب خواهد شد زیرا در صورت عدم کارکرد مناسب این اپلیکیشن، گوگل که یک شرکت قابل اعتماد در حوزه تکنولوژی محسوب میشود توجه بسیاری از علاقه مندان خود را از دست خواهد داد. 

البته شایان ذکر است که گوگل اولین بار نیست که بر روی یک پروژه برای یافت الگو های تصویری کار میکند. موتور جستجوگر گوگل خود در طول زمان بزرگترین موتور جستجوگر تصویری محسوب میشود که حدود اولیه کار گوگل را تعیین میکند و ثابت میکند که گوگل در این حوزه حرف های زیادی برای گفتن دارد. همانطور که احتمالا میدانید موتور جستجوی تصویری گوگل مدتهاست به یافت الگو بصورت دستی مجهز است. شما با دادن یک تصویر از رایانه خود به این موتور میتوانید تصاویر مشابه آن و همچنین صفحات وبی را که آن تصویر را در خود جای داده اند در چند ثانیه پیدا کنید. 

 

اخبار