اجرای طرح آموزشی “ایران مهارت” برای دانش‌آموزان خوزستانی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

اجرای طرح آموزشی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از اجرای طرح آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت “ایران مهارت” برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم رشته‌های نظری خبر داد.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاکید دولت تدبیر و امید بر توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی و آموزش‌های مهارت‌محور، طرح آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت برای دانش‌آموزان، موسوم به “ایران مهارت” اجرا می‌شود .

وی افزود: این طرح برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نظری با هدف توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی و توسعه و تقویت آموزش‌های مهارت‌محور اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه براساس این طرح، تدوین استانداردهای آموزشی مورد‌نیاز مدارس براساس شایستگی‌های شغلی و در قالب آموزش‌های خاص سازمان فنی و حرفه‌ای و متناسب با نیازهای اقلیمی، ظرفیت‌های منطقه‌ای و گروه‌های سنی و جنسیتی دانش‌آموزان توسط این سازمان انجام خواهد شد، گفت: همچنین اجرای آموزش‌های مهارتی توسط مراکز دولتی یا آموزشگاه‌های آزاد وابسته به سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور، مطابق دستورالعمل‌های اجرایی و با انتقال تجهیزات موردنیاز و اعزام مربی به مدارس بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ا‌ی خواهد بود.

وی ادامه داد: فراهم کردن زمینه تربیت مربیان مورد‌نیاز این طرح از بین داوطلبان و مربیان آموزشگاه‌های آزاد و آموزش و پرورش، صدور کارت مربیگری مطابق با ضوابط و مقررات، برگزاری آزمون پایان‌دوره برای دوره‌های مورد توافق در آموزش دوره دوم متوسط نظری و صدور گواهینامه مهارت در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون، از دیگر موارد مورد تعهد سازمان فنی و حرفه‌ای است.

سواعدی گفت: فرهنگ‌سازی لازم در آموزش و پرورش برای ورود مدارس به اجرای این طرح، ورود اطلاعات دانش‌آموزان تحت آموزش در این طرح در پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط مدارس مجری و همچنین فراهم کردن زمینه مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش در راستای توسعه طرح و تمهید مشارکت هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای دولتی از موارد مورد تاکید برای اجرای این طرح است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار