گوگل بخشی از سایت خود را به اتومبیل های بدون راننده اش اختصاص داد

دسته ها: اخبار

گوگل در هفته اخیر یک بخش اختصاصی از سایت خود را به پروژه جدیدش یعنی اتومبیل های بدون راننده اختصاص داد. در این بخش از وبسایت گوگل، این شرکت به شرح مزایای استفاده از اتومبیل های بدون راننده پرداخت و توسعه های خود را در این حوزه از زمان رونمایی تا کنون اعلام کرد. این این وبسایت همچنین آمده که این شرکت هم اکنون اتومبیل های خود را از مرحله تست گذرانده و آنها را وارد خیابان های اصلی Mountain View در ایالت کالیفرنیا کرده است. به نظر میرسد گوگل در حال کمک به بسیاری از شرکت های اتومبیل سازی برای هوشمند سازی اتومبیل هایشان می باشد اما در کنار این فعالیت ها، گوگل برای انجام تست ها یک نمونه از اتومبیل های مخصوص خود را نیز تولید کرده و احتمالا وارد بازار خواهد کرد.

گوگل نزدیک دو سال است که بر روی نمونه‌های اولیه خودروهای بدون سرنشین خود که بر اساس سیستم عامل اندروید کار می‌کنند کار می‌کند. هدف این شرکت علاوه بر ساخت اتومبیل‌هایی که بدون راننده به فعالیت بپردازند، افزایش میزان کاربری این خود رو ها در واقعیت زندگی و همچنین کاهش هزینه ساخت آن ها است. گوگل تنها شرکتی بوده است که در مدت زمان فعالیت خود در حوزه‌های مختلف علاوه بر توسعه فنی پروژه هایش بر روی کاهش هزینه ساخت آن‌ها نیز مانور می‌دهد. این شرکت فعالیت خود را در زمینه ساخت پروژه های عملی و واقعی برای ساخت خودرو ها با اکسپرایز آغاز کرد. طی این پروژه گوگل قصد داشت سفر به کرات آسمانی را تسهیل و هزینه آنها را با بررسی راهکار های مختلف کاهش دهد.

بدین منظور گوگل بودجه عظیمی را در اختیار دانشگاه های علاقه مند به این پروژه قرار داد تا در این پروژه شرکت کنند. دانشگاه های مختلف سراسر جهان ابتدا ثبت نام و با یکدیگر به رقابت میپردازند تا یک راهکار تئوری را برنامه ریزی نمایند که طی آن یک فضا پیما باید به فضا پرتاب و یک نفر انسان را نیز با خود ببرد. این فرد پس از رسیدن به سطح ماه باید با یک وسیله نقلیه از پیش تعیین شده 500 متر حرکت کند و سپس به زمین بازگردد. 

شرکت های مختلف اعم از تسلا، جنرال موتورز، هیوندا و بسیاری دیگر از تولید کنندگان اروپایی و آمریکایی  هم در حال تست اتومبیل های فاقد راننده خود در جاده های مخصوص به تست در اطراف نوادای آمریکا هستند. بسیاری از این شرکت ها تاریخ رونمایی اتومبیل های خود به بازار را پایان سال ۲۰۱۵ اعلام کرده اند اما گوگل همانند گذشته یک قدم در همه زمینه هایی که در آنها وارد شده از رقیبانش جلو تر است و قرار است اتومبیل هایش را از تابستان به عرضه استفاده وارد کند. شرکت راهنمایی و رانندگی آمریکا نزدیک به ۶ ماه است که قوانین رانندگی بدون راننده را بصورت مصوب به تولید کنندگان اتومبیل ابلاغ کرده و مشکلات حقوقی از این بابت وجود ندارد. 

در گفتگو با مدیر پروژه Auto X، ریاست این پروژه در گوگل اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی اتومبیل های گوگل تنها کاربرد رفاهی خواهند داشت و از حمل و نقل اشخاص میبایست خودداری به عمل آید. البته گویا این محدودیت صرفا حنبه ایمنی دارد . تصمیم گیری اصلب بر عهده خریداران اتومبیل ها میباشد که بخواهند با اتومبیل چه نوع فعالیتی انجام دهند. از نقطه نظر گوگل در حال حاضر این اتومبیل ها بهترین راه حمل و نقل وسایل و بخصوص انجام امور اداری میباشد. مدیر پروژه AutoX کاربرد بسیار بارز مصرف این اتومبیل ها را در حمل و نقل نامه ها و مرسولات توسط شرکت پست دانست. این خودرو بنا به آنچه در متن شایعات و برخی مستندات آمده قادر خواهد بود پس از رسیدن به مرحله تست نهایی 90 مایل در ساعت سرعت داشته باشد. 

 

اخبار