جزئیات اجرای طرح خرید خدمات آموزشی برای نوآموزان/ افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات در دوره پیش دبستانی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

جزئیات اجرای طرح خرید خدمات آموزشی برای نوآموزان/ افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات در دوره پیش دبستانی

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند تامین اعتبار سرانه نوآموزان از اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم خبر داد.

رخساره فضلی مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد جزئیات اجرای طرح خرید خدمات آموزشی برای نوآموزان دوره پیش دبستانی، عنوان کرد: اجرای این طرح در دوره پیش دبستانی با اجرای طرح خرید خدمات آموزشی در سایر مقاطع تحصیلی تفاوت داشته و این مساله در بخشنامه‌ای از سوی مدارس غیردولتی نیز اخیرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح خریدخدمات آموزشی سال گذشته نیز وجود داشته، ادامه داد: این طرح در واقع حق الزحمه‌ای است که برای فعالیت معلمان رسمی در ازای فعالیت در حوزه پیش دبستانی برای جبران کمبود معلم در نظر گرفته شده و برای ساعت آموزشی این دوره به طور توافقی انجام می‌شود.

میزان سرانه نوآموزان پیش دبستانی

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در اجرای طرح خرید خدمات آموزشی دوره پیش دبستانی پرداخت سرانه به ازای نوآموزان مطرح نیست، بیان کرد: اولویت کاری اغلب در مناطق محروم، عشایری، ۲ زبانه و مرزی است، چراکه موسسات غیردولتی کمتر در چنین مناطقی وجود دارد، البته سال گذشته در برخی استان‌ها از ظرفیت غیردولتی استفاده شده، اما به جای سرانه دانش آموزی، ضرورت وجود کلاس پیش دبستانی درمدارس مورد توجه بوده است.

فضلی درمورد جزئیات روند اجرای طرح خریدخدمات آموزشی تصریح کرد: هراستانی برنامه عمل خود را در مورد دوره‌های پیش دبستانی ارائه داد و بعد از بررسی برنامه ساعت های آموزشی مورد نیاز به معلم، نیاز به طرح خرید خدمات آموزشی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه دوره پیش دبستانی برای امسال اظهار کرد: مساله مهم در بودجه تخصیص اعتبارات است که سال گذشته این روند رضایت بخش بوده و تخصیصی ۷۰ درصدی را شاهد بودیم.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص میزان سرانه نوآموزان پیش دبستانی یادآور شد: سال گذشته سرانه هر کودک در مناطق محروم و ۲زبانه حدود ۲۰۰ هزار تومان بود و ۱۷۰ هزار کودک با این سرانه تحت پوشش آموزش‌های پیش‌دبستانی قرار گرفتند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار