آخرین جزئیات درگیری خونبار طایفه‌ای در رودبار

دسته ها: اخبار

به گزارش خبرآنلاین، آخرین روز اردیبهشت صدای داد و فریادهای بی امان خبر از اختلاف دو طایفه در این شهرستان می داد.

اختلافی که به گفته مسئولان برای حل و فصل آن تلاش های بسیار صورت گرفته بود ولی با بی توجهی فردی که به نوعی ریشه اختلافات از او آغاز شده بود این پا درمیانی ها نافرجام ماند و در ساعات پایانی چهاردهم خرداد فردی که خشم و عصبانیت کورش کرده بود با اسلحه کلاشینکف به سوی خودرویی که اعضای یک خانواده از طایفه مقابل بود آتش گشود که در این اقدام جنایتکارانه سه نفر کشته شده و یک نفر زخمی شد.

دقایقی از این اتفاق نگذشته بود که خانواده مقتول به قصد انتقام گیری به در منزل خانواده قاتل مراجعه کردند و دو نفر را که متاسفانه یکی از آنها کودک دو ساله ای بود به قتل رساندند.

این اختلاف خانوادگی که بر سر یک دعوای ناموسی بین دو طایفه ایجاد شده بود سرانجام با خشونتی وصف ناپذیر همراه شد و پنج نفر را به کام مرگ کشاند.

فرماندار رودبار کرمان در این باره گفت: از قبل بین این دو طایفه مسأله ناموسی پیش آمده بود و همین مسئله باعث بروز درگیری ها شد. قبل از این هم یکی از طایفه ها برای انتقام از طایفه دیگر، یک زن را گروگان گرفته بودند که اعضای شورای تامین رودبار توانستند آن گروگان گیری را فیصله دهند و اختلافات تاحدودی کم شد. پیش از درگیری اخیر هم زنی که باعث اختلافات شده بود با دستور دادستانی برای حفظ جانش به بازداشتگاه منتقل شده بود.

ناوکی افزود: یکی از مردان طایفه ای که با زنی از طایفه مقابل رابطه داشته به قول خود مبنی بر ازدواج با آن زن عمل نکرد و همین باعث این درگیری شد.

فرماندار رودبار جنوب با اشاره به این که ضاربان دو نفر بوده اند، گفت: تاکنون کسی دستگیر نشده، اما از سران طایفه ها خواستیم با ما همکاری لازم را انجام دهند حتی با عموی ضاربان هم صحبت کرده ایم که وی با ضاربان از طریق تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و از آنها قول گرفت تا خود را تسلیم قانون کنند.

اخبار