پرداخت 15 روزه وام عتبات به دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت 15 روزه وام عتبات به دانشجویان

رئیس صندوق رفاه دانشگاهیان‌ وزارت علوم گفت: آمادگی‌ داریم حداکثر‌ تا 15 روز وام اربعین و عتبات دانشگاهیان را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

ذوالفقا‌ر یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشگاهیان‌ در گفت‌وگو با برای دانشجویان متأهل‌ خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تسهیلا‌تی که از طریق صندوق رفاه در زمینه عتبات عالیات به دانشگاهیان اختصاص داده می‌شود، گفت: خوشبختانه امسال با هم‌افزایی‌ که با ستاد عتبات دانشگاهیان‌ داشته‌ایم یک گام بلند برداشته شد و آن هم ارائه تسهیلات جهت تشرّف‌ دانشگاهیان به عتبات‌ عالیات است.
افزایش مبلغ وام عتبات دانشگاهیان برای دانشجویان مجرد و متاهل

وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه‌ با ستاد عتبات دانشگاهیان‌ مبلغ وام برای دانشجویان متأهل‌ از 3 میلیون ریال به 15 میلیون ریال و برای دانشجویان مجرد‌ به 10 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است. ما پرداخت وام به زائران این دوره عتبات را از شهریور‌ ماه آغاز کرده‌ایم و تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت و آمادگی داریم‌ که در دوره بعد‌ تعداد زیادی از دانشجویان را تحت پوشش این وام قرار دهیم.

رئیس صندوق رفاه دانشگاهیان‌، افزود: زائران‌ هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان باید به سامانه ستاد عمره‌ و عتبات دانشگاهیان مراجعه و پس از ثبت‌نام در سامانه و واریز هزینه، پرینت‌ آن را به معاونت دانشگاه محل تحصیل خود ارائه‌ دهند. طی لیستی‌ که معاونت دانشجویی دانشگاه برای صندوق ارسال می‌کند، آمادگی‌ داریم حداکثر‌ ظرف‌ 15 روز بتوانیم وام را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

یزدان‌مهر در ادامه گفت: دانشجویان‌ باید در سامانه عتبات دانشگاهیان ثبت نام ‌و هزینه را واریز کنند تا مشمول‌ دریافت وام باشند و اگر پر‌ینت را تحول صندوق رفاه ندهند و‌امی تعلق‌ نخواهد گرفت.

وی در خصوص شرایط ضمانت وام‌های پرداختی گفت: به خاطر تسهیل کار، دانشجویان می‌توانند از ضمانت‌نامه‌ای که نزد صندوق رفاه دارند، استفاده کنند یعنی دانشجویی که برای وام تحصیل، وام شهریه یا سایر وام‌ها تعهدنامه‌ محضری‌ نزد ما داشته باشد می‌تواند از همان تعهد محضری برای دریافت وام عتبات هم استفاده کند. دانشجویانی هم که تا به حال و‌امی از صندوق‌ دریافت نکرده‌اند و یا ضمانت‌نامه‌ای نزد صندوق رفاه ندارند باید به همراه یک ضامن‌ در دفترخانه‌ رسمی تعهدنامه‌ محضری‌ ثبت کنند و آن فرم را تحویل دفتر صندوق رفاه در دانشگاه خود دهند.
ثبت نام 5 هزار دانشجو برای دریافت وام عتبات دانشگاهیان

رئیس صندوق رفاه دانشگاهیان بیان کرد: طبق آمار تاکنون‌ حدود 5 هزار نفر از دانشجویان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

یزدان‌مهر در خصوص زمان‌بندی ثبت‌نام برای وام‌ها، گفت: ما متناسب‌ با برنامه ستاد عمره‌ و عتبات‌ دانشگاهیان‌ عمل خواهیم کرد بدین صورت که اگر سامانه ثبت‌ نام در هر زمان اجازه ثبت نام را به دانشجویان بدهد، در جهت پرداخت مشکلی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه پس از امضای این تفاهم‌نامه اطلاع‌رسانی گسترده ای داشتیم و طی بخش‌نامه‌ای دانشگاه‌ها را نسبت به این طرح آگاه کردیم، برای برخی از دانشجوها‌ مشکلاتی به وجود آمد که بلافاصله دانشگاه‌های مورد نظر‌ توجیح‌ شدند و طبق بررسی‌ها اکثر دانشجویان توانستند وام خود را دریافت کنند و امیدواریم مشکلات موجود بر سر راه دانشجویانی که تاکنون موفق نشده‌اند وام دریافت‌ کنند، مرتفع‌ شود.

رئیس صندوق رفاه دانشگاهیان‌ وزارت علوم در پایان در خصوص میزان آمادگی صندوق رفاه‌ برای دوره جدید‌ اعزام عتبات‌ دانشگاهیان که از بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد، یادآور شد: خوشبختانه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد عمره و عتبات‌ دانشگاهیان منعقد‌ شده است تخصیص‌ مالی را اعلام کرده‌ و به دلیل اینکه با نوسان تخصیص‌ درگیر نیستیم، مشکل خاصی جهت پرداخت نداریم، از طرفی‌ آمادگی داریم که پرداخت‌ها ظرف 15 روز انجام شود تا برای دوره بعدی اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود و دانشگاه‌ها را نیز توجیح خواهیم کرد تا یک سیستم هدفمند شکل بگیرد تا بتوانیم در حداقل‌ زمان این تسهیلات‌ را پرداخت کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار