لزوم بکارگیری ایده‌های جدید برای جذب دانشجویان نخبه/توسعه رشته‌ها بر اساس طرح آمایش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

لزوم بکارگیری ایده‌های جدید برای جذب دانشجویان نخبه/توسعه رشته‌ها بر اساس طرح آمایش

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد مجموعه‌های بین‌رشته‌ای متناسب با فضای اشتغال در اولویت کاری واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گیرد و تمام تلاش خود را در جهت ایجاد راهکار و ایده‌های جدید در جهت جذب دانشجویان نخبه بکار گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش داوطلبان ورود به دانشگاه و افزایش فضای رقابتی با توسعه مراکز آموزش عالی، گفت: در این فضای رقابتی باید از فرصت ها و برنامه های مدون، نظیر ساماندهی رشته ها و بهینه سازی تشکیلات، ایجاد رشته های جدید، خصوصاً مجموعه‌های بین‌ رشته‌ای و مهارتی، حذف رشته های مشابه و موازی از واحدهای مجاور و توسعه رشته ها بر اساس طرح آمایش آموزشی بهره برد.

وی ادامه داد: ایجاد جاذبه برای پذیرش دانشجو، وضعیت خدمات آموزشی را بهبود می بخشد و در کنار آن ارتقاء کیفیت دروس و برگزاری دوره های بین المللی و نظم بخشیدن به امور جاری به خصوص در حوزه آموزشی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

وی خواستار ایجاد تحولی نو و جدید در بحث آموزش شد و تصریح کرد: باید متناسب با فضای اشتغال حال حاضر کشور در صدد ایجاد رشته‌هایی باشیم که جذب حداکثری را داشته باشد و در کنار آن باید به دنبال راهکارها و ایده‌های جدید جهت جذب دانشجویان نخبه و با استعداد باشیم.

جلسه شورای تخصصی آموزشی و تحصیلات تکمیلی با محوریت بررسی وضع هرم اعضای هیأت علمی و استادن حق‌التدریس، بررسی رشته‌های موجود، جابجایی آزمون، نحوه بکارگیری اعضای هیأت علمی بازنشسته، قاعده‌مندی حق جذب هیأت علمی و کسر موظفی استادان و جابجایی در طرح تعاون در دو نوبت صبح و عصر با حضور معاون آموزشی دانشگاه و رؤسا و معاونین واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد و با پرسش و پاسخ به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا رهایی به همراه دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و دیگر مسئولان قبل از شرکت در نشست مشترک معاونین آموزشی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، با حضور بر سر مزار شهدای گمنام و نثار فاتحه، یاد و خاطره شهداء را گرامی داشتند .

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار