احتمال بازنگری طرح استخدام نیروهای حق التدریسی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

احتمال بازنگری طرح استخدام نیروهای حق التدریسی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت بازنگری طرح استخدام نیروهای حق التدریسی در مجلس تاکید کرد و گفت: تصویب این طرح تبعات ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهرمحمدی به مصوبه اخیر حمایت شورای انقلاب فرهنگی از حقانیت دانشگاه فرهنگیان در امر تربیت معلم اشاره کرد و گفت: در خصوص طرح استخدام نیروهای حق التدریسی و آموزشگران نهضت سواد آموزی که در مجلس شورای اسلامی مطرح است و می تواند تبعات ناخوشایندی به همراه داشته باشد، اتخاذ موضوع سنجیده شورای عالی انقلاب فرهنگی این امید را می‌دهد که نمایندگان مجلس طرح کنونی را مورد بازنگری قرار دهند.

وی با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حقانیت، محوریت و اصالت دانشگاه فرهنگیان در حوزه تربیت معلم تاکید شده است، گفت: بر اساس قانون ششم توسعه هم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان افراد می توانند به عنوان معلم در آموزش و پرورش به خدمت گرفته شوند.

مهرمحمدی ادامه داد: تاکید بر این نقش محوری دانشگاه مسئولیت آن را بیشتر و سنگین تر خواهد کرد و برای عمل به این ماموریت سنگین و بسیار خطیر باید دانشگاه بیش از گذشته خود را بسازد و قد بکشد. این توسعه بیشتر باید در حوزه رشد علمی و اعضای هیأت علمی تبلور و تجلی یابد.

وی تایید احکام اعضای هیئت علمی دانشگاه در وزارت علوم را در راستای بالنده شدن و قد کشیدن و توسعه دانشگاه برای ایفای نقش خطیر و ماموریت ملی که بر عهده دارد دانست و اظهار کرد: برگزاری نشست با حضور تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه که احکام قطعی هیأت علمی آنها به تأیید وزارت علوم رسیده است نقطه عطفی برای دانشگاه در جهت برطرف شدن موانع جدی در مسیر توسعه و بالندگی آن است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه ابراز امیدواری کرد در ادامه نیز به برکت چنین اتفاقاتی شاهد نقاط عطف دیگری در توسعه دانشگاه باشیم و دانشگاه فرهنگیان به درجه و مرتبه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی و نظام از آن انتظار دارند، برسد.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت مدرسان به هیأت علمی، در عمل نشان داد که موضوع کاملا امری سهل است، خاطر نشان کرد: ابتدا به نظر می رسید بر اساس آنچه در اساسنامه دانشگاه به صراحت آمده، پس از تبدیل این نهاد از مجتمع آموزش عالی به دانشگاه، تبدیل وضعیت مدرسان نیز باید بطور اتوماتیک اتفاق بیفتد که با ورود عملی به این عرصه، دشوار و ممتنع بودن آن احساس شد.

مهرمحمدی افزود: اگر بخواهیم وزارت علوم را تنها با یک کلید واژه که تداعی کننده نام و شأن وزارت علوم و شخصیت حقوقی آن است توصیف کنیم، آن واژه هیئت علمی است که در این وزارتخانه از قداست و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه حیثیتی و هویتی بودن هیئت علمی در وزارت علوم موجب دشوار شدن و به درازا کشیدن تبدیل وضعیت شد، اظهار کرد: بر این اساس نمی‌توان انتظار داشت که وزارت علوم با تمام وجود در برابر تقاضای ما تمکین کند و به سرعت احکام تبدیل وضعیت به هیأت علمی را صادر کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این راستا اگر چه آنچه مورد انتظار بود تامین نشد اما صدور دستورالعمل در پایان سال 1395 برای دانشگاه و ابلاغ آن توفیق و دستاورد خوبی بود.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه پیگیری برخی پیشنهادهای متمم در دستورالعمل تبدیل وضعیت مدرسان ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: به موازات این حرکت همچنین دانشگاه تلاش می کند تا از خدمات مدرسانی که ممکن است تبدیل وضعیت نشوند نیز بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه بهره مند شود.

در ادامه این جلسه دارستانی، مدیر کل اداره منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تبدیل وضعیت مدرسان، روند بررسی و ارسال پرونده های مشمول شرایط تبدیل وضعیت خاطر نشان کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل تطبیق وضعیت مدرسان دانشگاه در اسفند 95، شرایط درخواست، تبیین و طی فراخوانی اعلام شد.

وی افزود: از 675 نفر اعضای کادر آموزشی دانشگاه پرونده 550 نفر مشمول شرایط این دستور العمل تکمیل و پس از امتیاز دهی بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی با هماهنگی به هیئت مرکزی جذب وزارت علوم ارسال شد که از این میان 48 پروند مورد تایید هیئت مرکزی جذب وزارت علوم قرار گرفت و احکام 15 نفر ممهور ومورد تایید نهایی قرار گرفتند. همچنین تعداد 190 پرونده متقاضیان برای تبدیل وضعیت به هیئت مرکزی جذب و پیگیری آنها برای تایید از سوی دانشگاه ارسال شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار