فیلم «شیار 143» را در شبکه افق تماشا کنید

دسته ها: اخبار

به گزارش جام‌جم سیما، فیلم سینمایی «شیار 143» در آستانه مراسم وداع و تشییع پیکر پاک شهدای غواص ایرانی که اخیرا تفحص شده اند از شبکه افق به نمایش در می آید.

قرار است دوشنبه شب مراسم وداع با این شهدا برگزار شود و تشییع پیکر پاک آنها هم روز سه شنبه صورت بگیرد، در این روزها که عطر شهادت باز هم در کشور پیچیده و با پیدا شدن پیکر پاک این شهدای غواص، حال و هوایی دیگر در جامعه وجود دارد، پخش فیلم سینمایی «شیار 143» که دارای موضوعی مشابه با این جریان بوده برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

شیار ۱۴۳ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه ‌کنندگی ابوذر پور محمدی و محمدحسین قاسمی محصول سال ۱۳۹۲، داستان مادری است که در انتظار فرزندش برای بازگشت از جبهه است.

این زن تنها، در نبود پسرش روزهای تلخی را می‌ گذراند و منتظر است او روزی از جبهه بازگردد هرچند نمی داند که پسرش اسیر شده یا به شهادت رسیده است.

نام فیلم برگرفته از شیار 143 یکی از محدوده ‌هایی است که برای مین یابی و یافتن اجساد شهیدان در جنگ تفحص می شود.

بازیگرانی همچون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یدالله شادمانی و زهرا مرادی در این فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته اند و محمد یمینی هم مدیر تولید آن بوده است.

«شیار 143» توانست در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ، جایزه ویژه هیئت داوران را به دست آورد همچنین مریلا زارعی برای بازی در این فیلم موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول زن شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن در سیزدهمین دوره جشنواره دفاع مقدس از دیگر افتخارات شیار 143 به شمار می رود.

فیلم سینمایی «شیار 143»، دوشنبه 25 خرداد ساعت 22 و تکرار آن روز سه شنبه ساعت 8 و 12 از شبکه افق پخش خواهد شد.

اخبار