بررسی راهکاری برای تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

بررسی راهکاری برای تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات از ارائه راهکار در نشست هیأت رئیسه کمیسیون آموزش با رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام حق‌التدریسی‌ها خبر داد.
فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به نشست مهم هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با کارگروه آموزش و پرورش با حضور رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در هفته جاری، گفت: این نشست به منظور پیش‌بینی راهکاری برای حل مشکل معلمان حق التدریسی برگزار می‌شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا نیز با توجه به موضع‌گیری شورایعالی انقلاب فرهنگی در خصوص تامین کادر مورد نیاز آموزش و پرورش از مسیر دانشگاه فرهنگیان، گفت: بر اساس قانون برنامه ششم راه ورود به آموزش و پرورش تنها دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است؛ علاوه بر این بار مالی ناشی از استخدام حق التدریسی‌ها نیز باید پیش بینی شود؛ لذا نیاز است که در این خصوص تدبیری اندیشیده شود تا معلمان حق التدریسی نیز متضرر نشوند.
وی با یادآوری رأی مثبت نمایندگان مجلس به کلیات طرح استخدامی معلمان حق التدریسی در صحن علنی مجلس، گفت: البته با توجه به اینکه این طرح در کمیسیون نیاز به اخذ دو سوم آراء داشت، رأی مثبت نداد و این طرح با توجه به نظر منفی وزارت آموزش و پرورش دچار سرگردانی شد.
عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: از سوی دیگر با موضع اخیر شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه مجلس به بحث استخدام‌ها ورود نکند، هیأت رئیسه کمیسیون تصمیم گرفت نشستی به منظور آسیب شناسی طرح مذکور و تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی برگزار کند.
سعیدی اظهار کرد: نظر غالب نمایندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر این است که حقی از معلمان حق التدریسی نیز ضایع نشود و در این نشست بیشتر سعی بر این است که مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارتخانه با توجه به چندگانگی آمارهای ارائه شده در خصوص معلمان حق التدریسی آماری دقیق از تعداد آن‌ها ارائه دهد تا برای استخدام و جذب آنان بدون اینکه ضربه‌ای به دانشگاه فرهنگیان وارد و این دانشگاه تعطیل و بلااستفاده شود، تدبیری اندیشیده شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه قطعا معلمان حق التدریسی با سنوات بالای خدمتی در اولویت استخدام وزارت آموزش و پرورش هستند، ادامه داد: شرایط معلمان استخدامی در وزارت آموزش و پرورش در طرح مذکور لحاظ شده و امیدواریم آموزش و پرورش بتواند آمار دقیقی از تعداد دارای شرایط استخدامی ارائه کند تا در نشست پیش رو تصمیم مقتضی برای معلمان حق التدریسی اتخاذ شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار